$
חדשות טכנולוגיה

שמיעה סלקטיבית: כרום יחסום ההפעלה האוטומטית של סרטונים

גוגל מובילה מספר שינויים בדפדפן הפופולרי שברשותה על מנת לשפר את חוויית המשתמש - קודם השתקת אתרים, עכשיו ניגון אוטומטי ובעתיד גם חוסם פרסומות מובנה. הנפגעים הישירים - שוק הפרסום ואתרי התוכן

רפאל קאהאן 17:0517.09.17
אחת התכונות המעצבנות של אתרי אינטרנט כיום היא הנטייה להפעיל סרטוני וידאו בעמודים שלהם בקולי קולות. עם זאת, ייתכן שהגיע הקץ לתופעה. ביום שישי הודיעה גוגל שהחל מגרסה 64 של כרום שצפויה להגיע בתחילת שנה הבאה, היא לא תאפשר ניגון אוטומטי של סרטונים כברירת מחדל.

 

 

הניגון האוטומטי יתבצע רק אם הסרטונים ינגנו וידאו ללא קול או אם המשתמש עדכן בהעדפותיו את ניגון הסרטונים של האתר. בנוסף גוגל מתכננת להטמיע החל מגרסה 63 של כרום כפתור השתקה לצלילים של אתרים. הכפתור יופעל כל זמן שהמשתמש יבחר וגם לאחר שסגר את הדפדפן.

 

הטענה של גוגל להטמעת היכולות החדשות היא שמדובר בהקלה משמעותית עבור המשתמשים בגלישה. "למרות שניגון אוטומטי מאפשר גלישה קלה וצריכת תוכן מהירה, היא לא תמיד שימושית ועשויה לגרום לניצול משאבים, צריכת חשמל גבוהה יותר ורעש לא רצוי".

 

גלישה בין סרטוני פרסומת גלישה בין סרטוני פרסומת

 

 

החברה גם הדגישה שהשילוב של התכונה יאפשר למפתחים אחידות בתקני הפיתוח לדפדפני מובייל ומחשבים כך הפיתוח יתבצע באופן דומה. תכונה זו וההטמעה של חוסם חלונות קופצים ופרסומות שצפויה להגיע גם היא בכרום בשנה הבאה מראים שהחברה מעוניינת בשיפור חוויית השימוש של הגולשים.

 

זה לא מפתיע. יותר ויותר גולשים עוברים לצריכה של תכנים באינטרנט דרך אפליקציות ייעודיות, מה שמוציא את גוגל מהמשוואה. השילוב של אפשרויות להגדיר כיצד, כמה ומתי אתרים יכולים להזריק את התוכן והפרסומות שלהם לגולש אמור לתת להם יותר שליטה וכך לנסות למשוך אותם חזרה לשימוש בדפדפנים כאמצעי לצריכת תוכן.

 

 

עם זאת, עבור ספקי התוכן האינטרנטי מדובר בתוספת שעלולה לפגוע במקור ההכנסות העיקרי שלהן - הוא הפרסומות. לרוב התשלום עבור וידאו שכזה גבוה מזה של באנר או תמונה בצד האתר והחלטה זו עלולה להסיט תקציבי פרסום שייעודו לאלו לגופים ולפלטפורמות אחרות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x