שיאומי תונפק לפי שווי של 50 מיליארד דולר לפחות
יצרנית הסמארטפונים הסינית מתכננת לגייס 5 מיליארד דולר בהנפקה, שצפויה להתבצע בשנה הקרובה. ואולם, בנקי השקעות אליהם פנתה שיאומי הביעו חשש מיכולתה להציג צמיחה רציפה
ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי מתכננת הנפקה לפי שווי של 50 מיליארד דולר לפחות - כך דיווחה בלומברג היום (ב'). החברה מנהלת בימים אלה מגעים מול בנקי השקעות שונים, במטרה לבצע את ההנפקה בשנה הקרובה ולגייס בה כחמישה מיליארד דולר.
- שיאומי Mi A1: יורש רוחני לנקסוס ב-800 שקל
- שיאומי מנהלת מגעים לקראת הנפקתה בשנה הבאה
- שוק הסמארטפונים, תמונת מצב: שיאומי פורצת קדימה
עדיין לא ידוע האם תונפק בביג'ינג, הונג קונג או שנגחאי – וגורמים המקורבים לנושא מסרו שהחברה לא פוסלת גם הנפקה בארצות הברית. גם מועד ההנפקה המדויק אינו ברור; לאחרונה נודע שהמהלך מתוכנן לחצי השני של 2018, אך מנכ"ל שיאומי ג'ון ליי הכחיש את הדיווחים.
שיאומי הוערכה לפני שלוש שנים ב-46 מיליארד דולר, מה שעשה אותה אז לאחד הסטארט-אפים הכי יקרים בעולם; בנקי ההשקעות אליה פנתה החברה העלו חששות מיכולתה להגיע לשווי של 50 או 100 מיליארד, בשל נתוני צמיחה בלתי רציפים.
כפי שדווח אתמול ב"כלכליסט", לשיאומי יש צרות מבית: החברה מתקשה להתחרות ביצרניות סמארטפונים סיניות כוואווי, Oppo ואחרות ובחרה לאחרונה לעבור לשיטת שיווק חדשה - במקום מכירות אונליין, השיקה רשת חנויות פיזיות ברחבי אסיה. החברה קנתה את עולמה בשיווק סמארטפונים זולים למדי, בעלי יכולות שלא נופלות משל מתחרים קשוחים כסמסונג, LG וסוני.
היא יצרה קהילה פעילה בסין וארגנה עבורה אירועים, מסיבות וימי מכירות מיוחדים. בכך, חיזקה את המותג שלה בשוק הבית ובנתה לה גב כלכלי שאיפשר שיווק בינלאומי נרחב. ואולם, כיום מתקשה החברה לתת פייט למותגים מוזלים אחרים, כמו גם למותגי היוקרה הן בסין והן מחוץ לה. אם תצלח ההנפקה, תשיג שיאומי את המשאבים הנדרשים לשיווק בינלאומי משמעותי - שעשוי להשתלם לה בטווח הארוך.