וולבו תייצר עבור אובר 24 אלף מכוניות אוטונומיות החל מ-2019
סכום העסקה מוערך במיליארד דולר; שתי החברות מנהלות שיתוף פעולה ממושך בתחום הנהיגה האוטונומית, שעתה הבשיל לכדי עסקת רכש. המכוניות צפויות לשמש כמוניות אוטונומיות, מה שיוכל לחסוך מאובר בעיות תפעול מול נהגים
וולבו הודיעה כי חתמה על הסכם עם אובר, במסגרתו תספק לה צי של 24,000 מכוניות אוטונומיות החל מ-2019. סכום העסקה טרם נחשף, אך מקורות המקורבים לנושא מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי שוויה מוערך במיליארד דולר. הזמנה כזו עשויה לייצג 4.5% מסך מכירותיה של וולבו כעת, בהתבסס על נתוני המכירות של החברה מ-2016.
- עסקת ענק: סופטבנק תשקיע באובר 10 מיליארד דולר
- מנכ"ל אובר: נמשיך להפסיד כסף בארה"ב עוד חצי שנה לפחות
- בריטניה: נדחה הערעור של אובר על ההחלטה להכיר בנהגיה כעובדי החברה
ההסכם, שנחשף היום (ב'), הוא אחד הגדולים והמהותיים שנחתמו בין שתי שחקניות בתחום הנהיגה האוטונומית. אובר מנהלת שותפות עם וולבו מזה זמן מה במטרה להאיץ את פיתוחיה בתחום; מוקדם יותר השנה התהפך רכב אוטונומי של שתי החברות בטמפה שבפלורידה, לאחר שהתנגש במכונית מאוישת.
"אנו מאמינים כי זהו פלח שוק חדש, עסק חדש", אמר מנכ"ל וולבו, האקאן סמואלסון. ראש שותפויות רכב באובר, ג'ף מילר, אמר כי ההסכם "מציב אותנו על המסלול לייצור המוני של מכוניות אוטונומיות".
אובר מנסה להיכנס אל תחום הנהיגה האוטונומית משום שכך תוכל להיפטר מאחד המאפיינים הכי בולטים שלה כיום - הנהגים. החברה אינה מקיימת יחסי עובד-מעביד עם נהגיה, בטענה שהיא מפעילה פלטפורמה חופשית והם אלה שבוחרים להשתמש בה ולהפוך לעוסקים. ואולם, לחברה שליטה על הכנסות הנהגים, על הנסיעות ומחוקקים מנסים לאלץ אותה לשאת באחריות לפעולות הנהגים. המעבר לפלטפורמה אוטונומית יחסוך לאובר את כאב הראש שגורמים הנהגים ויציב אותה בשורה הראשונה של חברות הטכנולוגיה החדשניות בשוק.
המכוניות של וולבו ואובר יגיעו לשוק בתזמון מוצלח במיוחד: מספר מדינות, ביניהן בריטניה וארצות הברית, צפויות להקל משמעותית על ניסויי רכב אוטונומי בשנים הקרובות, במטרה להאיץ את הפיתוח בתחום ולמשוך את יצרניות הרכב אליהן.