מנכ"ל אובר: נמשיך להפסיד כסף בארה"ב עוד חצי שנה לפחות
דארה קוסרשאהי אמר שהחברה מתקשה להתמודד עם התחרות מצד ליפט בשוק האמריקאי, ותמשיך לפעול ללא רווחים גם בשווקים רבים נוספים. ההצהרה מעלה לא מעט תהיות בדבר מה שאובר עושה עם ההון העתק שגייסה
- UberDAY: שר התחבורה זועם על הנהלת אובר בישראל
- אובר משיקה כרטיס אשראי משלה
- אובר: לא נדווח לבורסה על הכנסות הנהגים שלנו
"השוק בארה"ב מאוד מאוד תחרותי עכשיו, ואנחנו לא רואים את ארה"ב הופכת לרווחית במיוחד בששת החודשים הקרובים", צוטט קוסרשאהי ברויטרס. הוא דיבר בוועידת DealBook של הניו יורק טיימס.
באובר אישרו שהחברה תהיה לא-רווחית בכל השווקים בהם היא פעילה, אם כי בכמה ערים ייתכן שתגיע לאיזון. עם זאת, נמסר באובר, לתקופה קצרה בשנה החברה פעילות החברה בארה"ב ובקנדה היתה רווחית.
ייתכן שרווחים אלו הפכו חזרה להפסדים לאור הפרשות בהן היתה מעורבת החברה בשנה האחרונה, ובפרט חשיפת תרבות העבודה המיזוגנית שלה, שהובילה לפרישת טראוויס קלאניק מכס המנכ"ל. לכך יש להוסיף את גם התחזקות ליפט, שבניגוד לאובר פועלת רק בארה"ב.
בעבר טענה אובר שהפסדים הם הכרחיים כדי לבסס את פעילותה באזורים חדשים, אך העובדה שהחברה הפסדית גם בשוק הוותיק והגדול ביותר שלה מעלה לא מעט תהיות לגבי המודל העסקי שלה והשימוש שעושה החברה במיליארדי הדולרים שקיבלה ממשקיעים.
"הכלכלה של השוק היא לא כפי שאנחנו רוצים שתהיה", הוסיף קוסרשאהי, לפי רויטרס. "אני חושב שיש בו מימון יתר בשלב זה. אנחנו נכנסים, ואנחנו מובילים קדימה. אבל אני לא אופטימי שהשוק יהיה רווחי בקרוב". מנכ"ל אובר דחה עם זאת אפשרות של איחוד או מכירת פעילות כפי שכבר עשתה החברה בסין וברוסיה.
לגבי החלטת הרגולטור בלונדון שלא לחדש את רישיון הפעולה של החברה, אמר קוסרשאהי שאובר ערכה שיחות פוריות בנושא: "אנחנו אשמים בכך שלא תיקשרנו. אנחנו חושבים שלרוב אנחנו לא בוגרים באיך שאנחנו עובדים עם רגולטורים". קוסרשאהי דיבר לפני שנודע שנדחה הערעור של החברה על החלטת בית דין לעבודה בלונדון, לפיה נהגי אובר הם עובדים שזכאים לזכויות סוציאליות כשכר מינימום וימי חופשה.