ליפט יוצאת מגבולות ארה"ב, מתרחבת לקנדה
חברת שיתוף הנסיעות, המתחרה הקשוחה ביותר של אובר בשוק האמריקאי, החלה להתרחב לשווקים נוספים. זאת, בעוד יריבתה מסתבכת במדינות רבות ואף שוקלת לצאת מקוויבק
- מנכ"ל אובר: נמשיך להפסיד כסף בארה"ב עוד חצי שנה לפחות
- מונית הכסף: ליפט מגייסת מיליארד דולר בהובלת אלפבית
מנכ"ל ליפט, לוגן גרין, הסביר בשיחה עם CNN מדוע בחרו דווקא בשכנה מצפון לסניף הזר הראשון. "בחנו מספר רחב של אופציות להתרחבות הבינלאומית במשך חודשים, השוק הקנדי בשל עבור ליפט ומה שהיא מייצגת. נתקלנו בהתעניינות מדהימה הן מצד הנוסעים והן מצד הנהגים בטורונטו".
עד כה, נוכחותה של המתחרה המרה של אובר, המציעה אף היא זירת מובייל לשיתוף והזמנת נסיעות, התאפשר ברחבי העולם אך ורק באמצעות שיתופי פעולה עם שחקניות מקומיות כמו Grab ודידי צ'ושינג בשוק האסייתי. עם זאת, הפעם בכוונתה של ליפט לייצר פעילות אורגנית ראשונה.
צעדי ההתרחבות הבינלאומית שמובילה ליפט מגיעים על רקע המכות שחוטפת אובר מחוץ לארה"ב; המרכזית בין התקריות שידעה החברה המתחרה הינה החלטת המחוקק הבריטי לחדול את פעילותה של אובר בלונדון, מהלך אותו נימק משרד התחבורה המקומי בכך ש"אובר לא מתאימה ונכונה לפעול בעיר".
גם בשוק הקנדי ידעה אובר בעיות לאחרונה ואף שקלה לזנוח את פעילותה בקוויבק. נוכחותה של אובר בעיר התאפשר במסגרת פיילוט שהובילה הממשלה הקנדית, אך כשנדרשה לחדש את רישיון הפעילות של אובר, הוחמרו תנאיו. למשל, דרשו בקנדה שהנהגים בקוויבק ישלימו 35 אימון מקצועי, דרישה בעייתי במיוחד לאור העובדה לפיה רוב נהגי אובר X עושים זאת כעבודה נוספת או במשרה חלקית. אובר, שפועלת כבר בטורונטו, ממשיכה את פעילותה גם בקוויבק ומעוניינת לנהל משא ומתן על תנאי הרישיון עם שר התחבורה המקומי.
ליפט, שנהנית ממוניטין טוב ואהדה גבוהה ביחס למתחרה הבעייתית אובר, גייסה עד כה 3.61 מיליארד דולר בכ-7 סבבי השקעה מאז שהוקמה ב-2007. האחרון שבהם היה לפני כחודש במסגרתו הודיעה ליפט כי אלפבית בחרה להשקיע מיליארד דולר בחברה.