$
חדשות טכנולוגיה

UberDAY: שר התחבורה זועם על הנהלת אובר בישראל

החברה מתכננת להשיק מחר שירות נסיעות חדש, שלטענתה תוכנן כך שיתאים לרגולציה בארץ. לעומתה, מתייחס שר התחבורה למקרה כמהלך אישי נגדו - מה שצפוי לכלול צעדים כצווי מניעה ותביעות

ליאור גוטמן 15:2801.11.17

אובר מתעתדת להשיק מחר (ה') בישראל את UberDAY - שירות הסעות יומי שאינו כרוך בתשלום. זאת, בניגוד להנחיות משרד התחבורה. בכירים המקורבים לשר התחבורה ישראל כץ אף טוענים שהוא לקח את ההכרזה כמכוונת נגדו אישית. זאת, לאחר שבמאי האחרון הגיש המשרד כתב אישום נגד יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל, בגין הפעלת שירות נסיעה ציבורי בניגוד לחוק.

 

 

UberDAY הוא הרחבה של UberNIGHT, שירות שהושק באוקטובר 2016 ומאפשר לבעלי רכב להפוך לנהגי הסעות בתשלום - כמו מונית ללא רישיון מונית. לטענת אובר, השירות "תוכנן והותאם לרגולציה הישראלית, מאפשר מצד אחד לציבור הנוסעים נסיעות זמינות, מוזלות ובטוחות ומצד שני למחזיקי כלי רכב פרטיים, לצמצם את הוצאות רכבם על ידי שיתוף נסיעות ברכבם הפרטי, ללא אפשרות להגיע לרווח כלכלי, בדומה לשירותי שיתוף נוספים הפועלים כבר בישראל".

 

שר התחבורה, ישראל כץ שר התחבורה, ישראל כץ צילום: עמית שעל

 

 

במילים אחרות, מדובר בשכפול של אובר נייט, במסגרתו לא נגבה מהנוסעים כסף אלא רק תשלום שסווג כ"השתתפות בהוצאות הנהג", כגון דלק, תחזוקה או בלאי של הרכב. ""עשרות אלפי נוסעים ישראלים כבר משתמשים בשירותי תחבורה שיתופית במגוון אפליקציות הפועלות בישראל ואנחנו בטוחים ש-UberDAY יספק אפשרות נסיעה אטרקטיבית נוספת ובכך יצמצם בעתיד גם את אחזקת הרכב הפרטי״, סיכם מנכ"ל אובר ישראל, יוני גרייפמן.

 

הבעיה היא שמשרד התחבורה טוען שהשירות אינו חוקי ועובר למעשה על שלוש עברות במקביל: אי קיום חובת רישיון עיסוק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נוסעים בשכר. לפיכך, במשרד התחבורה רואים בצעד של אובר כ"הכנסת אצבע לעין" גם לפקידי המשרד וגם לשר עצמו, שחזר ואמר עשרות פעמים שהוא לא יתן יד לשבור את כללי השוק של ענף המוניות מבלי להסדיר את הנושא בצורה רגולטורית מלאה.

 

 

משרד התחבורה צפוי להמתין למחר (ה'), מועד תחילת הפעלת השירות, לנקיטת צעדי נגד כהגשת צו מניעה או הרחבת כתב האישום הקיים נגד החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x