המוכרים זועמים על אמזון, לאחר שפרסמה הנחות על המוצרים שלהם
המהלך מתבצע לקראת עונת הקניות האמריקאית, וזו הפעם הראשונה שענקית הסחר המקוון נוקטת בצעד שכזה. למרות שהחברה התחייבה לספוג את עלות ההנחה ולפצות את המוכרים, עדיין מתבצעת פגיעה חד צדדית במותגים הנמכרים
אמזון החלה להציע הנחות על מוצרים שנמכרים בידי מוכרים באתר שלה. ההנחות מתמקדות במוצרים כגון גאדג'טים ומשחקים וזו הפעם הראשונה שענקית הקמעונאות מבצעת מהלך כזה. עד כה, הנחות על מוצרים היו נחלתם הבלעדית של המוכרים עצמם או של אמזון - על מוצרים שהיא מוכרת בעצמה.
קראו עוד בכלכליסט:
- אמזון תוקעת רגל בדלת
- אמזון מיישרת קו עם וול מארט, משיקה שופינג במציאות מוגברת
- אמזון היכתה את התחזיות - המניה מזנקת ב-7% במסחר המאוחר
היקף ההנחה מגיע לכ-9% ממחיר המוצר; אמזון הודיעה שהיא תעביר את מלוא התמורה לפני ההנחה למוכרים - כך שמדובר בעלות שהיא תספוג. עם זאת המהלך עורר תרעומת בקרב המוכרים, בטענה שהחברה פוגעת בתדמית ומיתוג המוצרים שהם מוכרים.
מחסן חבילות של אמזון צילום: בלומברג
מדובר במהלך שמתבצע כהקדמה לעונת הקניות שנמצאת מעבר לפינה. על פי דיווח של רויטרס, מדובר בניסיון לחסום את הקמעונאים המתחרים כגון וול מארט ולמשוך את הלקוחות מחנויות הרשת. וול מארט היא היריבה העיקרית של אמזון ביחד עם טארגט, בעיקר מאז שאמזון השלימה את רכישת רשת הול פודס.
אמזון מאמינה שהמהלך שלה יועיל לכל הצדדים. "אנחנו מספקים את ההנחה שמאפשרת ללקוחות לרכוש את המוצרים שהם רוצים בהנחה והעסקים הקטנים שמוכרים דרכנו מקבלים יותר תנועת לקוחות ותמורה מלאה", נמסר מדוברות החברה.
המוכרים, אגב, יכולים לחסום את ההנחה בכל שלב, כך הוסבר. עם זאת, פורום הקמעונאים של אמזון התמלא בפוסטים זועמים וחלק מהמוכרים אף איימו שיעבירו את עסקיהם לאתרים אחרים.