אמזון תוקעת רגל בדלת
שירות המשלוחים החדש של אמזון מאיים למוסס את הגבול האחרון בפני חדירה לפרטיות: מנעול חכם שמאפשר לשליחים שלה להכניס חבילות אליכם הביתה, גם כשאתם לא שם
- כשביתו של אדם הוא מבצרו של ג'ף בזוס
- אמזון תאפשר למפתחים חיצוניים לעשות כסף מאלקסה
- המירוץ לענן: מיקרוסופט Azure צומחת מהר יותר מאמזון AWS
2. קודש הקודשים. עבור אמזון השירות פותר את בעיית המייל האחרון (Last Mile), שמהווה את אחד האתגרים הגדולים עבור שירותי הקניות המקוונים, אבל נראה שהפעם בחברה פספסו את הכדור. התגובות הראשוניות לשירות החדש נעו בין סרקזם לחרדה, ותהו כיצד אמזון מעזה להציע לחדור את הגבול הפיזי שמגן על פרטיות המשתמשים ולהכניס אדם זר לקודש הקודשים האחרון שנותר להם.
3. הפרטיות מתה. התשובה לכך היא שאמזון ועמיתותיה בעמק הסיליקון כבר נוכחות במידה רבה בתוך בתי המשתמשים. אם זה באמצעות רמקולים חכמים שתמיד בהאזנה, פייסבוק שמנטרת כל לייק או גוגל, ששירותי המיקום שלה ממפים את סדר היום של משתמשיה בדיוק של מטרים ספורים. רוב המשתמשים קיבלו בברכה את החדירה הזו לפרטיותם בתמורה לשירותים שקיבלו עבורה, או לכל הפחות התרגלו אליה.
4. מפחיד יותר. הסיכוי שאחד השליחים של אמזון ינצל את שירות המפתח החדש כדי לרצוח את הלקוחות בשנתם אפסי. ודאי בהשוואה לסיכוי שמישהו בחברה יעשה שימוש לא הולם או לא מוסכם בשפע הנתונים שאסף על הלקוחות. אך עדיין מדובר בתסריט מלחיץ יותר, ראשית, משום שמדובר באיום פיזי, ושנית, כי קל הרבה יותר למתוח קו בין אורח לא מוכר לפשע מאשר בין זליגת מידע לפשע.
5. סמן לעתיד. אמזון שחררה בלון ניסוי לחלל האוויר שמידת הצלחתו עשויה להשפיע על הדרך שבה יצעדו חברות דומות. אם האנטי הראשוני יתפוגג לטובת קבלה הדרגתית, אם המשתמשים יסכימו לוותר על פיסה נוספת של פרטיות ממשית בתמורה לנוחות, סביר שנראה עוד ועוד חברות טכנולוגיה מבקשות דריסת רגל פיזית בחיינו.