המירוץ לענן: מיקרוסופט Azure צומחת מהר יותר מאמזון AWS
תשתית הענן הארגוני של מיקרוסופט מציבה איום משמעותי לזו של אמזון - ואף מצליחה לגנוב ממנה לקוחות. אמזון עדיין מחזיקה בנתח שוק גדול יותר, אך לאור הגישה של מיקרוסופט לתאגידים גדולים, יתכן שמדובר במצב זמני
אמזון AWS נחשבת כתשתית מחשוב הענן המובילה בשוק - אך יתכן שזהו מצב זמני בלבד: הדו"ח הרבעוני האחרון של מיקרוסופט מגלה ש-Azure, תשתית הענן הארגונית שלה, צומחת פי 2 מהר יותר מ-AWS.
- הפתעה לטובה ב-IBM: הענן סייע לחברה להכות את תחזיות האנליסטים
- אורקל משיקה שירות בלוקצ'יין מבוסס ענן
- אורקל הכריזה על השקת בסיס נתונים מבוסס AI הראשון בעולם
להערכת CNBC, מהירות הצמיחה נובעת מיכולתה של מיקרוסופט לחבר לקוחות קיימים לתשתית הענן; למיקרוסופט גישה טובה לארגונים הודות לווינדוס - מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בתחום. בין היתר, הצטרפו ל-Azure לאחרונה חברות כענקית הפרסום פובליסיס, מפתחת התוכנה בנטלי סיסטמס וחברת הביופארמה פרקסל.
עבור אמזון מדובר בכישלון: חברות אלה היו לקוחות שלה או שניהלו מגעים להצטרפות ל-AWS. פובליסיס, למשל, החזיקה עד כה את כל תשתית הענן שלה באמזון, כעת היא תעביר אותה למיקרוסופט. AWS הצליחה בשנים האחרונות לקדם את מוצרי הענן שלה בשוק הארגוני, בנתה מגוון של חוזים שמותאמים לשימוש ארגוני והגדילה את היכולות שלה בעיקר בתחום המכירות.
למרות שהיא עדיין מציגה מספרים מרשימים, אמזון צריכה כעת לחשוש ממיקרוסופט. AWS גדלה בכ-42% ברבעון האחרון והציגה היקף הכנסות של כ-4.58 מיליארד דולר. "הגידול בשימוש עוקף את הגידול בהכנסות", אמר סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולפסקי. אבל קצב הגידול של Azure מגיע לכ-90% והוא עוקף את זה של אמזון מזה 8 רבעונים ברציפות.
אמזון עדיין מחזיקה בבכורה עם כ-34% מהשוק לעומת כ-12% שבידי מיקרוסופט. אבל האחרונה מצליחה לגייס לקוחות בעלי פרופיל גבוה תוך שהיא שוברת את המחירים ומרחיבה את מרכזי הנתונים שלה ברחבי העולם. חלק מהלקוחות חיכו שמיקרוסופט תמקד את האסטרטגיה שלה במחשוב ענן לפני שבחרו בה לצרכיהם. למשל, בנטלי סיסטמס המתינה עד שהחברה תודיע בצורה ברורה שהיא מתחייבת לפעילות לטווח ארוך.
בעיה נוספת שמעיה על אמזון וגם גוגל בנוגע לארגונים גדולים היא הרגולציה. חלק מהלקוחות האלה חוסים תחת רגולציה שמונעת מהם להעביר את נכסיהם לענן. בנקים עשויים להיות מוגבלים בהעברה של מידע לקוחות לחברות האלה - בשעה שבמיקרוסופט יש ניסין בטיפול בלקוחות הללו. זאת ועוד, נושא השימוש ההיברידי, בו הלקוח זקוק לשילוב של מערכות מקומיות ומחשוב ענן שם הוא מחזק את המעמד של מיקרוסופט שיכולה להציע יכולות כאלה בקלות גדולה יותר מאשר יריבותיה בזכות מעמדה כספקית תשתיות מחשוב ארגוניות מקומיות.
לבסוף, לאמזון יש גם שם רע בנוגע לתחרות שלה עם לקוחותיה. למשל, וולמארט הפסיקה את השימוש שלה ב-AWS לאחר שאמזון רכשה את הול פודס והביעה את רצונה להפוך למתחרה בפעילות המכירה הקמעונאית של הראשונה. זאת ועוד, היא גם השיקה את אמזון פריים וידאו שמתחרה ישירות בנטפליקס, למרות שזו היא משתמשת ותיקה ב-AWS. או סיפורה של Nucleus, סטארט-אפ שפיתחה מערכת וידאו-צ'ט ושמצאה שאמזון פיתחה מוצר דומה עבור רמקול האקו Show למרות שאמזון השקיעה בה בעבר. "עם מיקרוסופט אין לנו את החשש הזה", הסביר קסביה פילינואה, מנכ"לה של פרקסל.