מיקרוסופט הורגת את מצלמת Kinect שנולדה בישראל
מצלמת זיהוי התנועה של החברה, שאת הטכנולוגיה עבורה פיתחה במקור פריימסנס הישראלית, הושקה ב-2010 ונמכרה ב-35 מיליון יחידות. עתה נזנח המוצר - אך יכולותיו השונות הגיעו אל ווינדוס ואל משקפי ה-AR של מיקרוסופט
מיקרוסופט הודיעה רשמית שהפיתוח והמכירה של קינקט, מצלמת זיהוי התנועה של קונסולת האקסבוקס, ייפסקו. לפי דיווח של פאסט קומפני, מאז השקת הקינקט ב-2010 נמכרו כ-35 מיליון יחידות, שאיפשרו לגיימרים לשלוט במשחקים בתנועות גופם, ללא בקר פיזי.
- פרצת ה-WiFi הגדולה: אפל ומיקרוסופט מתקנות, גוגל משתהה
- נמאס לכם לשבת במשרד? במיקרוסופט בנו לעובדים בתי עץ במתחם החברה
- בכיר במיקרוסופט מודה: ויתרנו על ווינדוס 10 למובייל
כשנחשפה קינקט, נראה ששחר חדש עולה על תחום הגיימינג: בקרי זיהוי תנועה כבר היו בשוק, אך נשענו על מכשור פיזי, כדוגמת שלט ה-Wii של נינטנדו. זאת, בעוד הטכנולוגיה של מיקרוסופט איפשרה לשלוט בדמויות במשחק בעזרת תנועה טבעית או חפצים - למשל, להשתמש בכרית על הספה בתור הגה במשחק מירוצים. כשהושקה המצלמה, שנועדה לעבוד עם קונסולת האקסבוקס 360, היא עוררה עניין רב והציגה מכירות נאות.
ואולם, ההתלהבות דעכה במהירות: עם הזמן התגלה שאנשים דווקא מעדיפים להחזיק משהו ביד כשהם משחקים, וששימוש בעצמים בסביבת הקונסולה אינו אינטואיטיבי במיוחד; אף אחד לא מסתכל על הסלון שלו ואומר "היי, העציץ הזה יכול לתפקד בתור שלט". קינקט הצמיחה סביבה קהילה גדולה, אך לא של גיימרים כי אם של מייקרים ומהנדסים חובבים; אלה פיצחו את קוד המצלמה והשתמשו בה בשלל פיתוחים והמצאות עבורם רצו להוסיף שליטה בתנועת גוף.
מיקרוסופט הטמיעה יכולות שפותחו עבור קינקט בכמה וכמה ממוצריה, ביניהם פלטפורמת Hello לזיהוי פני משתמשים בווינדוס וקסדת המציאות המוגברת הולולנס.
טכנולוגיית קינקט פותחה במקורה בידי פריימסנס הישראלית, במסגרת פרויקט של מיקרוסופט שכונה נטאל. השותפות בין השתיים נקטעה כשהחלה מיקרוסופט לפתח טכנולוגיות זיהוי תנועה משל עצמה ופריימסנס התקשתה למצוא לקוחות גדולים חדשים. ב-2013 נרכשה החברה הישראלית בידי אפל ב-375 מיליון דולר. הטכנולוגיה של פריימסנס שולבה במכשיר האייפון X, כחלק ממערכת זיהוי הפנים של הטלפון.