$
הייטק והון סיכון

חברת Wibbitz הישראלית מגייסת 20 מיליון דולר

החברה שהוקמה ב-2009 ומעסיקה 60 עובדים פיתחה פלטפורמה להמרת טקסטים לסרטוני וידאו קצרים באמצעות טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית. צופה עלייה של 400% בהכנסותיה עד סוף השנה

הגר רבט 09:1024.10.17
חברת Wibbitz הישראלית מגייסת 20 מיליון דולר בסבב שלישי לפיתוח פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה ליצירת וידיאו. את הסבב הנוכחי הובילו קרן ההשקעות של ערוץ מזג האוויר האמריקאי, סוכנות הידיעות AP, קרן ההשקעות הצרפתית 1TF ו-BDMI, והשתתפו בו המשקיעים הנוכחיים הכוללים את נאנטמובייל (NantMobile), קרן לול (Lool Ventures) וקרן הורייזון. בחברה מדווחים גם על שיתופי פעולה אסטרטגיים נוספים שנחתמו עם חברות כמו בלומברג, טיים ופורבס.

 

 

 

Wibbitz, שפיתחה פלטפורמה להמרת טקסטים לסרטוני וידאו קצרים באמצעות טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית, הוקמה ב-2009 וגייסה עד היום, כולל הסבב הנוכחי, 30.8 מיליון דולר. היא מעסיקה כיום 60 עובדים בשלושה מטות מרכזיים בת"א, ניו-יורק ופריז ועם השלמת הגיוס מעוניינת להכפיל את מספר העובדים שלה בעולם.

 

"הקהל כיום מצפה לראות וידאו כבסיס לכל צריכת תוכן באשר היא ואיפה שלא תימצא, כאשר כל פלטפורמה דורשת צרכים טכניים ייחודיים לה", אומר זוהר דיין, מנכ"ל ומייסד שותף של Wibbitz . "השותפים שלנו מסוגלים כיום להפיק וידאו מקורי בפחות משש דקות וזאת על ידי הזנת טקסט בלבד. מפעולה פשוטה של כתיבת מילים אנו רואים וידאו הכולל גרפיקה, דיבוב, פסקול ועוד. עם השלמת הגיוס אנו מקווים להצעיד את החברה לשווקים גלובליים הרבה יותר מהר מהמתוכנן".

 

מימין: יותם כהן וזוהר דיין, חברת Wibbitz מימין: יותם כהן וזוהר דיין, חברת Wibbitz צילום: אוראל כהן

 

בשיחה עם "כלכליסט" התייחס דיין למעבר לצריכת תכני וידאו: "זה הרבה בזכות פייסבוק והחינוך שוק שהיא עשתה עם ההפעלה האוטומטית של הסרטונים אצלה, שהשפיעה מאוד על הפורמט שאנשים מייצרים. לפני שנה וחצי למשל הפורמט הכי פופולרי היה עם קריינות והיום 90% מהסרטונים הם עם טקסט על המסך כי רוב האנשים לא שומעים את האודיו. 80% מהווידאו שמיוצרים אצלנו משותפים בפייסבוק".

 

דיין הוסיף כי Wibbitz זיהתה את המעבר לווידיאו לפני כשנה וחצי והגדילה משמעותית את צוותי המכירות שלה בעולם. החברה צופה עלייה של 400% בהכנסות עד סוף 2017, כאשר פורטפוליו הלקוחות שלה כולל יותר ממחצית מחברות הדיגיטל המובילות בארה"ב ואירופה.

 

דיין אמר גם כי תחום הווידאו אינו מוגבל לחברות תקשורת: "כולם רוצים היום להשתמש בווידיאו כדי להגיע למשתמשים בצורה הכי יעילה. כולל חברות פיננסים או טיולים, כל מותג היום רוצה לייצר עוד וידאו. והפתרונות שעומדים עד כה לרשותו היו יקרים מאוד. באמצעות הפתרון האוטומטי או האוטומטי למחצה שפיתחנו אנחנו מייתרים את הצורך בצוות הפקה וצילום לחלק ניכר מהסרטונים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x