$
הייטק והון סיכון

Wibbitz מגייסת 8 מיליון דולר כדי לשווק כתבות וידיאו אוטומטיות לאתרי חדשות

המערכת המתקדמת יודעת לנתח כתבות תוכן ארוכות ולתרגם אותם לסרטוני וידאו קצרים ומרשימים ויז'ואלית. זוהר דיין, מנכ"ל החברה הסביר כי הדבר יקל על אתרי חדשות לייצר תכנים מקוריים וערוצי הכנסות נוספים

אסף גלעד 14:0221.05.15
Wibbitz הישראלית משנה כיוון, ומוסיפה על אפליקציית הסרטונים שלה שירות חדש - מערכת המיועדת לאתרי חדשות ומפיקה אוטומית סרטוני וידאו קצרים על בסיס מאמרים ארוכים. על רקע המהלך, מגייסת החברה 8 מיליון דולר בהובלת פטריק סון-שיונג, בעלי חברת Nantworks, קבוצת לוס אנג'לס לייקרס. סון-שיונג נחשב גם לרופא העשיר בעולם והאיש העשיר בלוס-אנג'לס עם הון מוערך של כ- 13 מיליארד דולר. לגיוס הצטרפו גם המשקיעים הקודמים בחברה: קרן הורייזונס של לי קה-שינג, וחברות ההשקעה הישראליות קימה, לול ואינישיאל. שווי החברה הנשקף לה בגיוס לא נמסר, אך הוא מוערך בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

 

ביוני 2013 השיקה וויביץ אפליקצייה ל- iOS, המציגה סרטוני חדשות קצרים ומתחלפים המסמכים כתבות טקסט ארוכות. היא משתמשת בטכנולוגיה הממירה טקסט לוידיאו בצורה אוטומטית. האפליקציה זכתה לקידום מצד אפל ובפרסים שונים, בהם פרס התוכן מכנס המובייל העולמי בברצלונה. אבל למרות כל זאת, היא צברה עד היום כחצי מיליון משתמשים בלבד.

 

יותם כהן וזוהר דיין, מייסדי Wibbitz יותם כהן וזוהר דיין, מייסדי Wibbitz צילום: אוראל כהן

 

וויביץ פונה כעת למגזר העסקי, ואת מערכת המרת הטקסט לוידאו היא תתאים לאתרי חדשות ותוכן. כל מאמר ילווה בעצם בסרטון קצר, בין דקה עד דקותיים, המסכמים בצורה חזותית וידידותית למשתמש את הכתבה. על מנת להתגבר על המכשול הגדול ביותר בטכנולוגיה - הקול המתכתי של הטקסט האוטומטי - וויביץ הקימה מחלקה של קריינים אנושיים, שיקריינו סרטונים בהזמנה לאתרי החדשות שיחפצו בכך. מלבד הוספת קריינות אנושית, אתרי החדשות גם יוכלו לנהל את כלי העריכה, לשלב בהם פרסומות מרשתות פרסומות ולהתאים אותם למותג משלהם. 

 

זוהר דיין, מנכ"ל וויביץ ואחד המייסדים, אמר ל"כלכליסט" כי המערכת החדשה עונה על כמה צרכים מרכזיים של אתרי החדשות: היא מגדילה באופן מיידי את מלאי סרטוני הוידאו של האתרים, ופותחת להם ערוצי הכנסות נוספים. פרסומות וידיאו הן כיום צוואר הבקבוק של רוב אתרי החדשות, כאשר הביקוש מצד מפרסמים לא מדביק את היצע תוכן הוידיאו המקורי שמפיקים האתרים. כתוצאה מכך, המפרסמים מוכנים לשלם הרבה יותר על פרסומות וידאו: על כל אלף קליקים בפרסומת וידאו מקבלים אתרי החדשות בין 25 ל-70 דולר, לעומת דולרים בודדים עבור מאה קליקים על באנר. דיין טוען כי באמצעות וויביץ, יוכלו אתרי החדשות לייצר באופן אוטומטי כ- 100 סרטונים ביום באמצעות עובד אחד.

 

טכנולוגית ההמרה מטקסט לוידיאו של וויביץ מבוססת על עיבוד שפה טבעית ועושה שימוש במגוון כלים על מנת לייצג את הרעיונות המובעים בטקסט בדרך ויזואלית יחודית ובשילוב של תמונות, קטעי וידאו ואינפוגרפיקות. למשל, ציטוט של אישיות מפורסמת המופיע בטקסט יופיע בסרטון כמשפט טקסט על גבי תמונה של האישיות הפרושה על פני כל המסך. כתבה על שחקן כדורסל תשלב קטעי וידיאו של רגעי השיא במשחק, בעוד שמשפט שמתאר עלייה או ירידה של מניה ייוצג בסרטון בתור חץ עולה או יורד ולידו המספר המתאר את שיעור השינוי. כתבה המתארת מיקום כלשהו תקפיץ מפה עם מיקום מדויק. המערכת האוטומטית מסוגלת לא רק לתרגם את הטקסט אלא גם להבין הקשרים, וכן יודעת האם מדובר בכתבה העוסקת בספורט, כלכלה או תרבות.

 

וויביץ מעסיקה כיום 25 עובדים בישראל ועוד ארבעה עובדים בניו יורק. החברה הוקמה ב-2011 על ידי זוהר דיין ויותם כהן וגייסה קודם לגיוס הנוכחי כ-2.3 מיליון דולר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x