פרשנות
טוויטר צריכה להתחיל לצפצף על המצייצים
הרשת החברתית קלטה שעליה להפסיק לתת למשתמשים להוביל אותה. אם היתה עושה זאת מוקדם יותר, אולי היה מצבה טוב יותר בהשוואה למתחרות
הנוהל כבר מוכר לעייפה: פייסבוק, יוטיוב או שירות אחר משנים ממשק, עיצוב או שימושיות, הגולשים זועקים במחאה, החברות מצפצפות וממשיכות עם המהלך, ולבסוף המשתמשים מבינים שלא רק שאין להם ברירה אלא שהשינוי עוד עשוי להיות לטובה.
- טוויטר שורפת את המועדון ב-280 תווים, טראמפ ואני נשארנו בחוץ
- כך אישרה טוויטר לטראמפ להכריז מלחמה גרעינית בציוצים
חברה אחת מוותרת בשיטתיות על הטקס הזה - טוויטר. אמנם היא הכניסה מספר שינויים בשירות בשנים האחרונות, אך אלו בעיקר הוסיפו תכונות חדשות ולא שינו את הקיים.
יותר מכך, כל רמז או שמועה לגבי שינויים צפויים בממשק נתקלו מיד בתגובת נגד קשה מצד המשתמשים הוותיקים. שינוי? חס ושלום, בטוויטר מיהרו תמיד להרגיע את הגולשים ולהבהיר שאין בכוונת החברה לשנות את שהורגלו אליו.
אלא שהקיפאון המתמשך בצמיחת המשתמשים והירידה בהכנסות הבהירה לבכירי החברה שמשהו חייב להשתנות. התוצאה היא הניסוי שבו החלה החברה לפני כחודש, שמאפשר לחלק מהמשתמשים להכפיל את מספר התווים בציוצים מ-140 ל-280. הניסוי מוותר על ההגבלה המסורתית שמקורה בסיבות טכניות והוביל לתגובות נזעמות מצד חלק מהמשתמשים, שממילא עקפו בעצמם את המגבלה באמצעות כלים כמו שרשור קבוצת ציוצים. סקר שפרסמה השבוע חברת המחקר מורנינג קונסלט ונערך בתחילת החודש בקרב 2,200 אמריקאים בוגרים העלה כי 30% תומכים בשינוי לעומת 13% שהתנגדו לו.
ייתכן שהשינוי הגדול הראשון יבהיר סופסוף לבכירי טוויטר שלא צריך להתרגש יותר מדי מציוצי זעם וממחאת משתמשים, וילמד אותם שכדאי לבחון שינויים נוספים. אחרי הכל בשביל זה הם שם. במקום להיות שבויים בידי המשתמשים הגיע הזמן להוביל.