ארה"ב: שיתוף פעולה בין-מפלגתי במאמץ לרגולציית פייסבוק
הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, לשעבר מועמד המפלגה לנשיאות ארה"ב, חבר לסנאטורים דמוקרטים במאמצי חקיקה שיגבילו את הפרסומים הפוליטיים במדיה החברתית. זאת, על רקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב
- שריל סנדברג: "פייסבוק חייבת התנצלות לאזרחי ארצות הברית"
- פייסבוק תשלב זרועות עם מגזין ימין קיצוני למלחמה בפייק ניוז
- דיווח: פייסבוק צנזרה אזכורים לרוסיה מדו"ח על קמפיין הבחירות
הצעת החוק, שיזמו איימי קלובוכר ומארק וורנר, תחיל על רשתות חברתיות כללים דומים לאלו שחלים על הטלוויזיה והרדיו בכל הנוגע לפרסום פרסומות פוליטיות. בין השאר, החוק יחייב את פייסבוק ושירותים דומים לדווח מי שילם בעבור הפרסומות הפוליטיות שמוצגות בהם. החוק, The Honest Ads Act, הוא תוצאה ישירה של החקירה שמנהל הקונגרס לגבי המעורבות של רוסיה בבחירות לנשיאות, ובכללן רכישת פרסומות בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות.
לדמוקרטים אין רוב בסנאט או בבית הנבחרים, ולכן תמיכה מצד הרפובליקנים היא חיונית להעברת החוק. הצטרפותו של מקיין, בעבר מועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, אחד הרפובליקנים הבכירים בסנאט ובין מבקריו החריפים ביותר של דונלד טראמפ, מהווה חיזוק משמעותי למאמצי החקיקה.
"מודבר ביוזמת החקיקה הבין-מפלגתית המשמעותית הראשונה שמנסה – בעדינות, כי אנחנו לא רוצים להאט את החקירה או להגביל את חופש הביטוי או את הגישה לאינטרנט - להתמודד עם הבעיה שראינו ב-2016 בכל הנוגע להתערבות זרה בהליך הבחירות", אמר וורנר במסיבת עיתונאים משותפת עם קלובוכר ומקיין, לפי דיווח של פוליטיקו.
מקיין הוסיף: "אני תומך בהצעת החוק מאותה סיבה שמזה 25 שנה אני תומך בשקיפות במימון קמפיינים". מקיין ציין, עם זאת, שהוא לא יודע האם בכירים נוספים במפלגה הרפובליקנית יתמכו בהצעה.