מחקר: חיבורי WiFi בטיסה יכניסו לחברות התעופה 35 מיליארד דולר
יש מחיר לכיבוי "מצב הטיסה" במכשיר: מחקר חדש מראה שהון עתק יזרום לכיסן של החברות עד 2035, משום שייגבו כסף על חיבור הנוסעים לרשת. חברות כדלתא כבר התחילו להציע שליחת SMS בחינם, דרך יישומים שיוכלו להציג פרסומות
- ריאנאייר תוציא טייסים לחופש ותבטל כ־50 טיסות ביום
- עסקת ענק בשוק התעופה: יונייטד טכנולוג'יז רוכשת את רוקוול ב-30 מיליארד דולר
- היינאן איירליינס חונכת את הקו תל אביב שנגחאי: המחיר - החל מ-500 דולר לכרטיס
עבור החברות, תהיה זו פרה חולבת: חברת התקשורת הלוויינית אינמרסט, בשיתוף האקדמיה הכלכלית של לונדון, פרסמה הערכה לפיה צפוי החיבור לעלות כ-4 דולר לנוסע, שיגולמו באופן סלקטיבי או מהעלאה גורפת של מחיר הכרטיס.
התשתית הטכנית לחיבור מורכבת יותר מחיבור סטנדרטי וכוללת עלויות נלוות לחברות התעופה - אך אינה מסובכת או מסכנת את בטיחות הטיסה. בעוד כאן בישראל אנו רגילים לגלוש בחינם מכל wifi, במדינות רבות יש לשלם על החיבור (למשל, במלונות) או להירשם לשירות כדי לקבל גישה לרשת. התייקרות שירותי הטיסה עומדת בסתירה בולטת להתייעלות כלי הטיס ואחזקתם, שאיפשרה מהפכת הביג דאטה של השנים האחרונות.
חברת דלתא האמריקאית, שהבינה לאן נושבת הרוח, הודיעה היום (ד') כי תאפשר לנוסעיה לשלוח הודעות טקסט בחינם, דרך אפליקציית Gogo. לחברה יש 1,300 מטוסים, שרק ל-130 מהם אין חיבור WiFi. אפליקציית Gogo משמשת מספר חברות תעופה גדולות ומספקת תכנים מקוונים למיניהם. יש להניח שבדומה לדלתא, יציעו חברות נוספות גלישה דרך יישומים נפרדים, במטרה להרוויח כסף מפרסומות ואיסוף מידע פרטי, בדומה לחברות טכנולוגיה.