עסקת ענק בשוק התעופה: יונייטד טכנולוג'יז רוכשת את רוקוול ב-30 מיליארד דולר
רוקוול תמוזג עם חטיבת החלל של יונייטד - מיזוג שיצור יחידה עסקית חדשה בשם קולינס מערכות חלל; בעלי המניות של רוקוול יקבלו סכום של 140 דולר למניה - שיפוצל ל-93.33 דולר במזומן ול-46.67 דולר במניות
עסקת ענק בשוק התעופה העולמי: יצרנית המנועים האמריקאית יונייטד טכנולוג'יז (United Technologies Corporation) רוכשת את יצרנית המטוסים רוקוול קולינס (Rockwell Collins) תמורת 30 מיליארד דולר.
- האחות רייט, או: כך הומצאו טיל השיוט והמזל"ט
- כמות הנוסעים צנחה ואייר ברלין הודיעה על חדלות פירעון
- המטוסים גם כך מטיסים את עצמם; למה צריך טייס במטוס נוסעים?
על פי העסקה שפרטיה התפרסמו היום (ג'), בעלי המניות של רוקוול יקבלו סכום כולל של 140 דולר למניה - שיפוצל ל-93.33 דולר במזומן ול-46.67 דולר במניות החברה. ההצעה מייצגת פרמיה של 18% מעל מחיר הסגירה של רוקוול ב-3 באוגוסט - יום לפני שהתקשורת דיווחה כי יונייטד שוקלת להגיש הצעת רכש לרוקוול. בהצהרה משותפת של החברות נכתב כי רוקוול תמוזג עם חטיבת החלל של יונייטד - מיזוג שיצור יחידה עסקית חדשה בשם קולינס מערכות חלל.
"רכישה זו מוסיפה יכולות אדירות לעסקי התעופה והחלל שלנו", אמר יו"ר ומנכ"ל יונייטד גרג הייז (Greg Hayes). "ביחד נוסיף ערך לתעשיית התעופה והחלל המתפתחת במהירות על ידי הפיכת המטוסים ליותר אינטליגנטיים ויותר מחוברים".
העסקה, במסגרתה תיקח על עצמה יונייטד חובות של רוקוול בסך 7 מיליארד דולר, אמורה לחסוך מעל 500 מיליון דולר עד השנה הרביעית לאחר השלמתה, כך לפי הכרזת החברות.
המהלך ליצירת ענקית חדשה בתעשיית יצרניות חלקי המטוסים מגיעה בעוד יצרניות המטוסים הגדולות כמו בואינג ואיירבוס מנסות להשיג לעצמן חלק גדול יותר מהרווחים של הספקיות, בעיקר על ידי דרישה להוריד מחירים. כך למשל הודיעה בואינג ביולי כי בכוונתה לבנות חטיבת אוויוניקה משל עצמה - תוכנית שנתפסה כאיום ברור על רוקוול. המיזוג כעת אמור להעניק לחברות יותר מינוף להתנגד ללחץ מצד יצרניות המטוסים.
יונייטד מייצרת מנועים של פראט אנד וויטני (Pratt & Whitney) המשמשים בין השאר במטוסי איירבוס ובומבריידר. היא מספקת גם מנועים למטוסי F35 של לוקהיד מרטין, וכן מרכיבים מרכזיים כמו ציוד נחיתה ומערכות מיזוג למגוון של חברות. רוקוול היא ספקית מערכות אוויוניקה מרכזית של בואינג ואיירבוס.