גוגל מפרידה את שירות השופינג שלה ממנוע החיפוש
חטיבת הקניות תופרד לחלוטין מעסקי החיפוש של ענקית הטכנולוגיה, בעקבות קנס ענק שספגה באיחוד האירופי. לטענת האיחוד, גוגל השתמשה במנוע החיפוש שלה כדי לקדם את שירות הקניות, מה שנתן לה יתרון תחרותי לא הוגן
גוגל תבצע הפרדה מבנית בין שירות הקניות שלה לבין מנוע החיפוש. על פי דיווח של CNBC מאמש (ג'), ההפרדה מגיעה לאחר שביוני קנס האיחוד האירופי את החברה בכ-2.4 מיליארד יורו בגין הפרת חוקי הגבלים עסקיים; החברה הואשמה בשילוב שירות הקניות בחיפוש, כדי למנוע ממתחריה מלהציג מוצרים מקבילים.
- גוגל מערערת על קנס המיליארדים שקיבלה באיחוד האירופי
- גוגל: נציית לדרישות האיחוד האירופי בתחום התחרותיות
כעת גוגל נאלצת להפריד לחלוטין את חטיבת השופינג מעסקי החיפוש. החברה דיווחה על כך שהחטיבה תעבור לפעילות עצמאית ושמיקום הפרסומות שלה יתבצע כפי שכל לקוח זכאי לו. עוד נמסר שככל הנראה שהפרסומות עצמן יעוצבו באופן שונה, אם כי לא צויין באיזה שינוי מדובר.
למרות השינויים המבניים, בגוגל לא מסכימים עם פסיקת האיחוד. החברה טענה כבר במהלך המשפט שהאיחוד "לא מבין כיצד הגולשים מבצעים את קניותיהם ברשת". לטענת החברה קונים מגיעים למוצרים שמעניינים אותם דרך שלל פתרונות כגון מנועי השוואות מחירים, מדיה חברתית ופרסומות שמסופקות על ידי מתחרות.
הטענות של גוגל כבר נדחו, ובצדק: רוב הדרכים להגיע למוצר מסוים מתחילות במנוע החיפוש של החברה, בנוסף, הטענה היתה שהחברה מתעדפת את פרסומיה על חשבון המתחרים כך שלא ממש משנה אם ניתן למצוא את המוצרים בשיטות אחרות.
האיחוד האירופי מתאפיין בקו רגולטורי קשוח במיוחד כלפי ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות ובימים אלה מנסה מועצת האיחוד למצוא פיתרון למיסוי הפעילות של גוגל, פייסבוק ואמזון, אשר משתמשות באירלנד כמקלט מס לצמצום הוצאותיהן באירופה.