טאבולה תגיע השנה למכירות של קרוב למיליארד דולר
אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה ומייסדה, סיפר ל"כלכליסט" על הצמיחה שלה - ועל פלטפורמה חדשה שמיועדת לחבר בין מפרסמים ובין חברות דאטה, כדי לאפשר מיקוד מדויק של קמפיינים ללא המגבלות של פייסבוק
חברת גילוי התוכן טאובלה צפויה לרשום השנה הכנסות של קרוב למיליארד דולר, כך על פי אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד החברה. בשיחה עם "כלכליסט" לרגל השקת שירות Taboola Data Marketplace של החברה.
- טאבולה חשפה ניוזפיד בסגנון פייסבוק
- טאבולה תאפשר הורדת אפליקציות ישירות מההמלצות
- אקזיט כל-ישראלי: טאבולה רוכשת את קומרס סיינס הישראלית
"אנחנו מעסיקים כיום 800 אנשים ואנחנו שוכרים אדם כמעט בכל יום. אני מעריך שעד סוף השנה נגיע ל-1,000 עובדים, כאשר רק בישראל יש לנו 350 עובדים, בניו יורק 200 והשאר בהונג קונג, לונדון ועוד כ-10 משרדים בעולם", אמר אדם סינגולדה מנכ"ל ומייסד טאבולה.
לדבריו, החברה רושמת הצלחות גדולות מרכישת קונברט מדיה שביצעה אשתקד, ופעילותה הכניסה כמעט 100 מיליון דולר. "זו תהיה שנה מטורפת לטאבולה. יש לנו 100 מיליון דולר בבנק, נהייה רווחיים מאוד השנה וההכנסות יגיעו לכמעט מיליארד דולר", אמר סינגולדה. "אנחנו מאוד רוצים לקנות עוד חברות שיעזרו לנו לגדול".
המערכת החדשה שחשפה טאבולה מנסה לגשר על הפער שקיים בין פייסבוק, שמציעה פרסום ממוקד בתוך הרשת שלה, לבין רשת האינטרנט שבה אין היום יכולת ממשית למקד את הפרסום לקהל. טאבולה בנתה מרקטפלייס שיכיל בסיסי נתונים של חברות רבות המפולחים על פי קהלי יעד, אליהם יוכלו מפרסמים לפנות לפי הצורך. החברה המובילה שבחרה להצטרף למרקטפלייס של טאבולה היא אורקל, אחת מחברות המחשוב הגדולות בעולם. לצד אורקל הצטרפו עוד 10 חברות בשלב הנוכחי .
מיקוד מדויק, ללא המגבלות של פייסבוק
"המרקטפלייס החדש שלנו פותר בעיה שיש להרבה מפרסמים ברשת: אין להם יכולת להגיע לקהל מדוייק וממוקד כמו בפייסבוק", הסביר סינגולדה. "עכשיו אנחנו מציעים את היכולת הזו בזכות הטכנולוגיה החדשה שפיתחנו, שמאפשרת חיבור לחברות שמייצרות בסיסי נתונים ממוקדים דוגמת אורקל - ולהציע מסעות פרסום המבוססים קהל ממוקד ומפולח. לא רק שאנחנו מציעים מסע פרסום ממוקד אלא גם מציעים תשלום על פי הקלקה ולא רק על עצם הפרסום". הרעיון הוא לחבר בין חברות דאטה ומפרסמים, על בסיס מוצר נוח ונגיש.
סינגולדה הסביר שהפלטפורמה החדשה תאפשר למפרסמים למקד את הקמפיין שלהם בהתאם לסוג העסק - חנות פרחים, חברת רכב ועוד. "עכשיו אפשר לעשות את זה עם טאבולה, באינטרנט הפתוח ולא רק בקירות הסגורים של פייסבוק", סיכם סינגולדה.
הוא הקים את החברה ב-2006 וגייס עד כה 150 מיליון דולר.