טאבולה חשפה ניוזפיד בסגנון פייסבוק
ענקית המלצות התוכן הישראלית שואפת להחזיק משתמשים יותר זמן באתרי לקוחותיה, ולכן השיקה את הטאבולה פיד, כלי דמוי פיד של רשת חברתית הממוקם בתחתית הכתבות
- אאוטבריין וטאבולה חידשו את המגעים למיזוג
- טאבולה תאפשר הורדת אפליקציות ישירות מההמלצות
- טאבולה פותחת מרכז פיתוח חדש בבאר שבע
בשיחה עם "כלכליסט" אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה: "זה הדבר הכי גדול שעשיתי מאז המעבר שלי מוידאו לכתבות". טאבולה החלה את דרכה כשירות המלצות על תכני וידאו ולאחר זמן מה עברה להמלצות על כתבות – מה שהיווה הפריצה הגדולה שלה.
"אנשים מבלים שעה ביום ברשתות החברתיות השונות ובעיקר בפייסבוק ומעט מאוד זמן באתרי תוכן", הסביר סינגולדה. "לקחנו את החוויה של הרשתות החברתיות והעברנו אותה לכאן. זהו ניוזפיד שיכלול כתבות, וידאו, פרסומות וכל תוכן נוסף שהמו"ל ירצה לשים".
לדבריו, הפיד של טאבולה ייצור חוויית גלישה דומה לשל רשתות חברתיות במטרה להשאיר את הגולשים באתר. "מבטא שעשינו אצל מספר מו"לים רואים גידול בהכנסות ובזמן שבו משתמשים נשארים באתרים. ניו יורק דיילי ניוז הוא משתמש שמצהיר על גידול משמעותי בשני האספקטים". העיתון הניו יורקי דיווח על גידול של 26% בהכנסות ו-40% בשימוש במכשירי מובייל.
סינגולדה הסביר שהרעיון מאחורי טאבולה פיד הוא לבנות מערכת הפעלה לתחתית הכתבה, שתכלול חנות יישומים במסגרתה יוכלו מו"לים לבחור איזה תוכן ירצו להציג. בין היתר, פרויקט טאבולה פיד היה אחת הסיבות לרכישת קונברט מדיה בידי החברה בשנה שעברה.
טאבולה מגיעה כיום למיליארד משתמשים בחודש ומחזיקה מספר לקוחות בולטים דוגמתUSA TODAY, Huffington Post, MSN, Business Insider, Chicago Tribune The Weather Channel ועוד. לחברה יש 600 עובדים, מתוכם 200 בישראל במרכז הפיתוח ומשרדים נוספים ברחבי העולם. החברה גייסה עד היום יותר מ-150 מיליון דולר ולפי הערכות, מכירותיה עומדות על יותר מחצי מיליארד דולר והיא רווחית.