גוגל רוצה דחייה במשפט נגד אובר: מצפה לראיות חדשות
גוגל ביקשה מהשופט דחייה של המשפט בנוגע לתביעת גניבת הקניין הרוחני שלה נגד אובר. החברה הודיעה שהיא מצפה לראיות חדשות כעת שיש בידיה מסמכים שאובר סירבה למסור
- ממשלת ארה"ב הציגה רגולציה רפה בתחום הרכב האוטונומי
- אתה לא הנהג? הנה פרסומת: אדובי תציג מודעות ברכב האוטונומי
- ארה"ב: הקונגרס אישר הצעת חוק שתאיץ מיזמי רכב אוטונומי
מוקדם יותר החודש, בית המשפט הפדרלי בקליפורניה הביא למכונית האוטומטית וויימו ניצחון גדול. הוא הורה שעל אובר למסור דו"ח "בדיקת נאותות" שהזמינה בעת רכישת Otto, שייסד אנתוני לוונדובסקי לאחר שעזב את גוגל.
לפי טענת וויימו בטרם לוונדובסקי עזב את החברה, הוא העתיק ממחשבו יותר מ-14 אלף מסמכים חשאיים, ביניהם שרטוטי מערכת LiDAR. במסגרת המשפט, אף ביקשה וויימו להורות לאובר להפסיק את פיתוח הרכב האוטונומי שלה.
ענקית שיתוף הנסיעות, מצידה, לחצה על לוונדובסקי לשתף פעולה עם החקירה שנפתחה בעקבות התלונה. לאחר שהמהנדס בחר לשמור על שתיקה ולא להציג את המידע שהתבקש לו, פיטרה אותו אובר.
בגוגל טוענים: "תהיה זו החלטה לא הוגנת אם המשפט ימשיך כמתוכנן ויסתיים ב-10 באוקטובר, ללא זמן נוסף לאיסוף הראיות החדשות". דובר אובר לא השיב אמש לעיתונאים לבקשת תגובה בנושא. ואולם השהיית המשפט עשויה להעניק לשני הצדדים יותר זמן לדבר ולהגיע לפשרה.
בתוך כך, בסוף השבוע נחשף היקף ההשקעה של גוגל בפיתוח הרכב האוטונומי לפני הפיכתה של וויימו לחטיבה עצמאית תחת חברת האם אלפבית. כ-1.1 מיליארד דולר, זהו הסכום המוערך שהשקיעה גוגל בפיתוח טכנולוגיית הרכב האוטונומי מאז הקמת הפרויקט ב-2009 עד לשינוי הארגוני ב-2015.
השקעה זו שאולי נחשבה כשאפתנית בתחילת העשור, נתפסת כיום כשולית במהפכה הטכנולוגית שמטלטלת את שוק התחבורה. כך למשל דווח כי אלפבית בוחנת השקעה בחברת שיתוף הנסיעות ליפט, בסכום דומה כמו זה שהזרימה במשך כ-7 שנים לאותו פרויקט.