אתה לא הנהג? הנה פרסומת: אדובי תציג מודעות ברכב האוטונומי
החברה מתכננת להיכנס לשוק הפרסום במכוניות ללא נהג - בו הנהג פחות מעורב בנהיגה ולפיכך יוכל לצרוך יותר תוכן. המערכות שהציגה יוכלו למקם את אדובי בצמרת הקטגוריה, והיא פועלת לקידום שותפויות עם יצרניות רכב
אחרי שהפכה לאחת השחקניות החזקות בתחום הפרסום המקוון במובייל ובמחשבים, אדובי מעוניינת לשחזר את ההישג גם במכוניות מקוונות. החברה חשפה אמש (ב') סדרה של שירותים שמיועדים להפוך מידע ממכוניות חכמות ומערכות בידור דיגיטליות לרלוונטי עבור קמפיינים פרסומיים.
- נתיב התנגשות: רכב אוטונומי יוביל לזינוק פראי בתאונות הדרכים
- ארה"ב לוחצת על הגז: תקל על פיתוח ובחינת רכב אוטונומי
- החידוש של ויה: משלמים על מושב, ולא על מכונית
ככל שכלי הרכב יהיו אוטונומיים יותר, כך השימוש יצריך פחות מעורבות של הנהג, מה שיהפוך אותו לשבוי בפלטפורמת פרסום ניידת. אדובי נכנסת לתחום שבו פעילות כבר גוגל ואפל וכן חברות נוספות כגון בלקברי, אינטל ויצרניות של מערכות בידור וניהול מכוניות דיגיטליות. השירותים של אדובי יספקו ניתוח, פתרונות שיווקיים ואוטומציה של פרסום אודיו, ע"ב כלי בינה מלאכותית בשם Sensei.
אנליסט של גרטנר מסר לסוכנות בלומברג שהכלים החדשים יוכלו למקם את אדובי בראש קטגוריית הפרסום החדשה. לדבריו, מכוניות חכמות מתנהלות היום בצורה מאוד דומה לסמארטפונים והשיטות ככל הנראה ישאבו השראה מאלו שמשמשות בתחום הפרסום מכשירי המובייל. אדובי השקיעה הרבה סכומים גדולים בפרסום מקוון: לאחרונה רכשה סטארט-אפ לפרסום וידאו והחלה להציע שירותי אנליטיקה לאלקסה של אמזון, כדי להציג פרסומות בשירותי הפעלה קולית.
ואולם, בפני החברה עומדת משוכה משמעותית: שמרנות תעשיית הרכב המסורתית. יצרני הרכב לא ממהרים לפתוח את מערכותיהם למפרסמים, בעיקר בשל סוגיות פרטיות ואבטחה, לצד חשש מפני הרתעת הציבור מקטגוריית המוצר החדשה. בנוסף, לא מעט מהמידע שיישאב ממערכות הרכב יוכל להתקבל גם מסמארטפונים, שנכנסים לאוטו עם המשתמשים - מה שייצור כפל הזדמנויות עסקיות. אדובי מנסה להתמודד עם האתגר בשותפויות שונות, ביניהן הפצת לינוקס שהיא מפתחת ביחד עם טויוטה.