ארה"ב לוחצת על הגז: תקל על פיתוח ובחינת רכב אוטונומי
הרגולטור האמריקאי נעתר לדרישות תעשיית הרכב במדינה ויציג תקנות חדשות לבחינת מכוניות ללא נהג. כבר בשלב הראשון יעלו לכבישים 25 אלף מכוניות שכאלה - מה שמעורר דאגה בקרב נהגים ומעלה דרישות לפיקוח ממשלתי
- החידוש של ויה: משלמים על מושב, ולא על מכונית
- הייתם נותנים את ההגה לרובוט שעבר שיעור באתיקה?
- סמסונג קיבלה אישור לבחון את מערכות הרכב האוטונומי בקליפורניה
לפי מקורות רויטרס, מזכירת התחבורה האמריקאית, איליין צ'או, עתידה לחשוף את הקווים המנחים המתוקנים ביום ג' הבא במכון לבדיקת רכב עצמי באן ארבור שבמישיגן. עם זאת, במשרדה של צ'או סרבו להגיב על הפרסום.
בצעד זה, נענה ממשל טראמפ לקריאותיהן של יצרניות הרכב שמוחות על היעדר הרגולציה - פער שמותיר את הליך בחינתם של כלי הרכב אוטונומיים בידי פקידים אזוריים ותחת חקיקה מעורפלת.
כמו כן, היום ידון בית הנבחרים האמריקאי בהצעה להאיץ באופן גורף את בחינת הרכב האוטונומי בכבישי ארה"ב, ע"י צמצום המגבלות המוטלות על כלי רכב שכאלה. החקיקה נועדה לקדם את המו"פ בתחום ולסייע לתעשיית הרכב האמריקאית לעמוד ביעדי השקת הדגמים האוטונומיים שלהן, שמתוכננים לשנים 2020 עד 2021. אם יעבור החוק, יוכלו היצרניות להעלות לכביש עד 25 אלף כלי רכב אוטונומיים ללא תקנות בטיחות קיצוניות ושלוש שנים לאחר מכן, תצמח המכסה ל-100 אלף מכוניות.
עם זאת, הציבור מצידו חושש ממצב בו כלי הרכב העתידניים יציפו את עורקי התנועה הראשיים של צפון אמריקה. למשל, בסקר שבוצע על ידי ה-AAA, יותר ממחצית מהאמריקאים מרגישים בטוחים פחות מנסיעה לצד מכונית אוטונומית. על כן, ציבור הנהגים דורש תקציב ייעודי עבור יחידה שתפקח על פעילות כלי הרכב האמורים בדרכים מהירות.