Glispa רוכשת את חברת האדטק הישראלית JustAd
סכום העסקה ופרטיה טרם נחשפו; JustAd הוקמה ב-2008 וגייסה מאז 5 מיליון דולר. גליספה צפויה להשתמש ביכולות שלה בתחום הפרסום המקוון כדי להמשיך לצמוח בשוק, שנשלט בידי גוגל ופייסבוק
- WAY2VAT גייסה 5 מיליון דולר
- צוברת גובה: Airobotics גייסה 32.5 מיליון דולר
- TalkSpace גייסה 31 מיליון דולר להענקת טיפול פסיכולוגי בצ'ט
JustAd הוקמה ב-2008 על ידי יריב אראל ושחר תלמי וגייסה 5 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת למותגים וסוכנויות פרסום ליצור, לפרסם ולנתח פרסומות אינטראקטיביות. זוהי רכישה אסטרטגית של גליספה, שנועדה להרחיב את מערך הכלים שמוצע ללקוחותיה.
שוק הפרסום במובייל מוערך ביותר מ-100 מיליארד דולר ו-85% ממנו נשלט בידי פייסבוק וגוגל. כתוצאה מכך, הופיעה בשנתיים האחרונות מגמת קונסולידציה בעולם האדטק.
"חברות האדטק מחפשות בית גדול להצטרף אליו ואני יכול לרכוש חברות בזול יותר", סיכם איתמר בנאדי, מנכ"ל קבוצת גליספה, את המגמה. "לפני שלוש שנים השוק היה במקום שלא צריך פתרון טכנולוגי מאוד מתקדם כדי להצליח, והמון חברות בארץ היו רווחיות מאוד. אבל ברגע שחסם הכניסה התחיל לעלות, המפרסמים דרשו מוצרים טובים יותר והטכנולוגיה אפשרה זאת, 80-70 אחוז מהחברות הפכו לא רלוונטיות ונרכשו בסכומי אפס".
"מצד שני, השחקנים הגדולים רק גדלו וכך גם השוק כולו. לנו יש היום כ-300 עובדים בעולם, 10 משרדים וסט של 7 מוצרים ואנחנו חווים את אחת מתקופות הצמיחה הגדולות שהיו לנו".
"המותגים הגדולים לא מרגישים היום בנוח עם פייסבוק", הסביר בנאדי. "זו מדיה איכותית מאוד אבל היא מושפעת מהעונה. מותג שמפרסם רק בפייסבוק לפני בלאק פריידי, למשל, יגלה שתמיד יהיו מותגים גדולים יותר שמפרסמים בתקציבים גדולים ממנו. אפילו מותגים מפורצ'ן 500 לא מרגישים בנוח עם התלות הזו והמעגל הסגור של פייסבוק. אני צופה שעם הזמן התלות בפייסבוק תרד, בין השאר גם בגלל שצעירים מעדיפים היום פלטפורמות אחרות כמו סנאפצ'ט שהולכות לקחת נתח שוק גדול יותר".
גליספה הברלינאית נרכשה על ידי Market Tech שבבעלות טדי שגיא תמורת 32 מיליון יורו ב-2015. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה 5 רכישות אסטרטגיות, במטרה לחזק את מעמדה כאחת השחקניות המובילות בתחום הפרסום בסלולר: הסטארט-אפ הישראלי RevelanTech שפיתח אפליקציות וכלי גילוי תוכן למובייל, חברת Avocarrot שעוסקת בתחום של ניטייב פרוגרמיק אקצ'יינג'; MoneyTap המאפשרת ל-Glispa ליצור פלטפורמת מונטיזציה; וחברת הפרסום לסלולר הברזילאי MOBILS, כדי לחזק את נוכחותה באמריקה הלטינית.