פייסבוק תקצה מיליארד דולר להפקות תוכן וידאו מקורי
לצד ההשקעות של הרשת החברתית ברכש תוכן, היא צפויה להציע ליוצרים עצמאיים לחלוק עמה בהכנסות מפרסום שיביאו הסרטונים שלהם. מיליארד דולר נשמע כמו הרבה כסף, אך מתחרות כאמזון ונטפליקס השקיעו פי 4 ויותר
פייסבוק תקצה מיליארד דולר להפקה של תכני וידאו - כך דיווח אמש הוול סטריט ג'ורנל. ענקית המדיה החברתית מקווה לעבות את התוכן שהיא מייעדת לתחום שידור הווידאו שהיא החלה להזרים בחוצץ ייעודי תחת המותג פייסבוק Watch.
- אתרים הלוחמים בפייק ניוז: פייסבוק לא משתפת איתנו פעולה
- פייסבוק ישראל ממנה מנהלת חדשה, להידוק הקשר עם יזמים
- פייסבוק רוצה לפרסום Stories מאינסטגרם גם אצלה
ביוני שעבר דווח שפייסבוק תהיה מוכנה להשקיע עד 3 מיליון דולר לפרק של תכנית של עד שעה ומאות אלפי דולרים בפרקים של תכניות קצרות כסיטקומים.
בזמנו, ציין סגן נשיא החברה לשותפויות מדיה שפייסבוק אמנם מממנת את ההפקות ישירות בשלב הנוכחי, אך שבסופו של דבר החברה תסייע ליוצרים להפיק את התכנים שלהם מבלי לשלם בעצמה. התוכנית שלה היא להציע ליוצרים עצמאיים נתח של 45% מהכנסות הפרסום.
עם זאת, גם סכום של מיליארד דולר אינו מרשים ביחס להשקעה של מתחרות כגון נטפליקס שמשקיעה כ-6 מיליארד דולר בשנה בהפקות או אמזון שמוציאה כ-4.5 מיליארד. ההשקעה של פייסבוק עשויה להשתנות בהתאם להצלחה של מצבור התכניות הראשוני. ועם זאת בפייסבוק כנראה הגיעו למסקנה שאם הם רוצים לראות את תחום הווידאו מצליח החברה תצטרך לפנות לאסטרטגיה אגרסיבית יותר.
במאי האחרון הודיעה פייסבוק שחתמה על הסכמי שותפות עם מספר גופי שידור ותוכן. לפי ההסכם, פייסבוק תממן הפקת קטעי וידאו של בין 5 ל-10 דקות בהיקף של עד 35 אלף דולר לפרק תוך שהיא שומרת לעצמה 45% מהכנסות הפרסום משידורם. הרעיון הבסיסי מאחורי העידוד של תוכן וידאו הוא למנף את השיתוף בין החברים כדי לקדם את התכנים ברשת החברתית.