$
חדשות טכנולוגיה

אמזון הוציאה 16 מיליארד על מו"פ השנה, יותר מכל חברה בארה"ב

ענקית הטכנולוגיה שולחת זרועות לתחומי פעילות חדשים, מה שהוביל לצמיחה בהקצאות תקציבי המחקר שלה; אמזון עקפה את גוגל, אינטל, מיקרוסופט ואפל ואת חברות הפארמה והרכב

רפאל קאהאן 11:5505.09.17

אמזון היא החברה האמריקאית שמוציאה הכי הרבה על מחקר ופיתוח, כך עולה מנתונים של חברת FactSet. את טבלת ההוצאות על פיתוח מובילות ללא עוררין חברות הטכנולוגיה, שמחזיקות ב-5 המקומות הראשונים. אחרי אמזון מופיעות גוגל, אינטל, מיקרוסופט ואפל. התעשיות האחרות שבלטו בהוצאות המו"פ שלהן הם מגזרי הפארמה והרכב.

 

 

אמזון הוציאה כ-16 מיליארד דולר על מו''פ. גוגל, כ-14 מיליארד דולר, אינטל ומיקרוסופט כ-12.5 מיליארד דולר ואפל כ-10 מיליארד דולר. עוד ברשימת 20 החברות המובילות ניתן למנות את אורקל, סיסקו ופייסבוק שמוציאות כל אחת כ-6 מיליארד, IBM שמוציאה כ-5.5 מילארד דולר וקוואלקום שמשקיעה כ-5.1 מיליארד דולר בשנה.

 

ניתן לייחס את הצמיחה בהוצאות המו"פ של אמזון להתרחבות פעילותה לתחומים חדשים כגון רכישת הול פודס, והתעצמותה בשוק הרמקולים החכמים והבינה המלאכותית - מגמה שהיא מתאמצת לשמר, לאור תחרות גוברת מצד אפל וגוגל.

 

 

רמקול האקו של אמזון רמקול האקו של אמזון צילום: Amazon

 

 

הוצאות מו"פ ארגוניות הן פרמטר שיכול להעיד על תפוקות ארגוניות במגזרי ייצור, אם כי לא בתחומי ההייטק. זאת, משום שהתפוקה נאמדת בצורות שונות מאשר בחברות פארמה, ביטחון, תחבורה ואחרות: חברת תוכנה לא צריכה לייצר מחדש כל שירות שלה, היא פשוט משכפלת אותו, מוסיפה לו רכיבים או מעניקה גישה אליו בשווקים חדשים.

 

לחברות טכנולוגיה רבות יש גם אפיקי פעילות קיימים ועתידיים, ולא כל פעילות מו"פ נוגעת למוצרים שרלוונטיים לשוק. למשל, גוגל מפעילה גופי מחקר שמתמקדים בפיתוחים שצפויים לארוך 20 שנה ויותר, חלקם עדיין ללא יישום מתוכנן.  נתוני הפרודוקטיביות של כלכלת ארה"ב מצביעים על האטה; יתכן שההשקעה של חברות הטכנולוגיה במו"פ תסייע לכלכלה ותתרום לצמיחה בעתיד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x