אמזון תוסיף מאות מהנדסים לחטיבת הפיתוח של הסייעת הקולית שלה
על פי הוול סטריט ג'ורנל, ענקית הסחר המקוון תשקיע משאבים רבים כדי לשמר את ההובלה שלה בשוק הרמקולים החכמים
- שת"פ נדיר: מיקרוסופט ואמזון משלבות זרועות בזירת ההפעלה הקולית
- LG תשתמש באקו של אמזון כדי לעקוף את סמסונג בסיבוב
- הסייען החכם של גוגל: קלף מנצח במלחמה של וולמארט ואמזון
תעדוף תוכנית אלקסה ניכרת גם במינוי של טום טיילור, מנהל בכיר לשעבר באמזון הידוע בתפוקה גדולה, לאחראי על חטיבת הסייעת הקולית לאחר שהקודם בתפקיד עזב.
לפני כשלוש שנים הביאה אמזון את קטגוריית המוצר החדשה – רמקולים חכמים - לאוויר העולם, עם השקתו של ה-Echo. כיום מחזיק המוצר מבית ענקית הסחר המקוון בכ-75% משוק הרמקולים המכילים עוזר מקוון בארה"ב. מכירות המוצר כללו יותר מ-11 מיליון פריטים במהלך 2016.
בין השימושים העיקריים שמעניק הרמקול של אמזון הוא יכולת הקנייה הנוחה באתר החברה, אלמנט חשוב עבור הצרכנים ובעיקר עבור ענקית המסחר של בזוס. עתה, שחקניות נוספות מעוניינות לתפוס נתח מקטגוריית המוצר החדשה כגון מיקרוסופט שחתמה על שיתוף פעולה עם אמזון, גוגל עם ה"גוגל הום", הרמן של סמסונג ועוד.
אך לא די באלו גם בתחום הרכישות המובנות ברמקול החכם צפויה לאמזון תחרות מצד גוגל שחתמה לפני כשבוע על שיתוף פעולה עם הקמעונאית הגדולה בעולם וולמארט בדיוק עבור שירותים אלו. מדובר בפעם הראשונה שוולמארט תמכור מוצרים ברשת מחוץ לאתר הבית שלה.
במסגרת שיתוף הפעולה, החל מסוף החודש תמכור גוגל מבחר רחב של מאות אלפי מוצרים מוולמארט באתר הסחר המקוון שלה Google Express ובאמצעות הסייען החכם שלה Google Assistent.