אובר נפטרת משירות הליסינג שלה בעקבות הפסדים קיצוניים
החברה הקימה את המערך כדי לאפשר לנהגים שלא יכולים לקנות רכב להצטרף לשורותיה. שנתיים לאחר ההשקה, אובר שוקלת לסגור או למכור אותו, בשל הפסדים גדולים פי 18 משצפתה
- מייסד-שותף באובר: "קלאניק לא יחזור לנהל את החברה"
- סופטבנק מתלבטת: האם להשקיע בליפט או באובר?
- הנהג שבמונית יתלקח: אובר משווקת מכוניות פגומות
אובר השיקה את שירות הליסינג לפני כשנתיים, במטרה למשוך נהגים שדירוג האשראי שלהם מנע מהם לרכוש מכוניות משלהם. בתחילה סברו באובר שהפסדיה מכל רכב שמוחכר בשירות עומדים על 500 דולר, ואולם לפי הפרסום - דירקטוריון החברה גילה לאחרונה שאלו עומדים על 9,000 דולר לרכב – כמחצית ממחיר המחירון שלו.
הפסדי החברה עמדו ב-2016 על 3 מיליארד דולר, מה שהוביל אותה לסדרת מהלכי התייעלות - והפסדי שירות הליסינג שהתגלו עתה הובילו את ההנהלה לבטלו. מערך החכירה צפוי להיסגר או להימכר לגורם חיצוני. הפסקת פעילות השירות יכולה להשפיע על 500 עובדים, מתוך כ-15 אלף בסך הכול, שיאבדו את מקום עבודתם או יועברו לחברה אחרת.
המהלך מצטרף להחלטה של אובר מיולי למזג את פעילותה ברוסיה עם המתחרה המקומית יאנדקס, על רקע קשיים לתפוס עמדה משמעותית בשוק והמאמצים לצמצום הפסדיה.