$
אפליקציות

המתת חסד: פייסבוק נפטרת לתמיד מ-Lifestage

אפליקציית שיתוף הווידאו לנוער הוסרה מהחנויות לאחר שפייסבוק השלימה את ניצחונה על סנאפצ'ט. מאות המיליונים בתכונת סטוריז של אינסטגרם הוכיחו שלא צריך אפליקציה יעודית

יואב סטולר 14:2209.08.17

פייסבוק חיסלה את לייפסטייג' (Lifestage), אפליקציית התמונות לבני-העשרה, רק שנה לאחר הצגתה. השירות נועד לכבוש את לב הנוער האמריקאי בתחרות מול סנאפצ'ט, אך הוסר מחנויות האפליקציות לאחר שלא הצליח לצבור משתמשים.

 

 

את לייפסטייג', שמבוססת מצלמה ומוגבלת למשתמשים עד גיל 21, הקימה פייסבוק מתוך חשש אמיתי מפני נטישת הנוער את הממשק הוותיק. כשהושקה האפליקציה, פופולריות סנאפצ'ט הרקיעה שחקים והגיעה ל-150 מיליון משתמשים יומיים. מאז, הצליחה פייסבוק לנצח אותה ביישומים יעילים יותר, מה שייתר את לייפסטייג'.

 

פיצ'ר הסטוריז של אינסטגרם עקף בסיבוב את הממשק הצעיר והחצוף של סנאפ, עם 250 מיליון משתמשים יומיים (לעומת 166 מיליון בסנאפ'צט). איש לא ירגיש בחסרונו של המוצר הילדותי, אותו עיצב ילד הפלא של פייסבוק, מייקל סיימן בן ה-20, כך שהמתת החסד שביצעה פייסבוק נראית טבעית.

אפליקציית לייפסטייג' אפליקציית לייפסטייג'

  

הכתובת הייתה על הוול

 

לייפסטייג' התמקדה בשיתוף תכני וידאו ותמונות תחת תגיות חיפוש פופולריות כגון "לייק" ו-"דיסלייק", בתקווה להפוך למוקד השיח הבית ספרי. כדי להשיג מטרה זו לא היה צורך בחשבון פייסבוק אלא רק בציון שם בית הספר, אז נחשפו המשתמשים לתוכן של חבריהם לספסל הלימודים ושל צעירים בקרבתם.

 

הממשק החדש לא לווה באפשרות שליחת הודעה, משום שבפייסבוק השכילו להבין לאן הרוח נושבת. עם זאת, גם כאשר הושקה הפלטפורמה היא לא חידשה או ענתה על צורך קיים בקרב קהל היעד, שהיה כבר רווי אופציות דומות.

 

סיימן, שפיתח את האפליקציה, הסביר אז שרצה "לעבוד על אפליקציה שתתייחס לשכבת גילי והאזור שבו אני נמצא, או שלפחות החברים שלי ירצו להשתמש בה". את הישום הראשון שלו חנך סיימן בגיל 13 בלבד. שלוש שנים לאחר מכן הקים את הסטארט-אפ הראשון שלו, ומאז עובד כמהנדס תוכנה ומנהל מוצר בחברה של צוקרברג.

 

 

אינסטגרם סטוריז אינסטגרם סטוריז

 

 

בפייסבוק מסרו לאחר הסרת האפליקציה כי "במקור השיקו את לייפסטייג' כדי להקל על בני הנוער בארה"ב להתחבר עם אחרים בבית הספר ע"י יצירת פרופיל וידאו שיכיל את הדברים שמרכיבים את זהותם", לדברי החברה, "בני הנוער ממשיכים להוות חלק חשוב מהקהילה העולמית בפייסבוק, ולמדנו מלייפסטייג' רבות. נמשיך את הלמידה הזו באמצעים הקיימים בפייסבוק".

 

 

לייפסטייג' היא לא היחידה שחיסלה פייסבוק: החברה החליטה לסגור את פייסבוק גרופס, שהושק ב-2014. השירות נועד לעזור למשתמשי פייסבוק למצות את מיטב הכלים שמציעות קבוצות הפייסבוק, בהם יצירת סקר, תכנון אירוע וכלים נוספים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x