לגוגל נמאס: מתחילה להוריד דירוג לאפליקציות איטיות או פגומות
הופעל אלגוריתם שיפגע בדירוג יישומים שמספקים חוויית שימוש גרועה, איטית או שזכו לביקורות רעות מהגולשים. כך, המשתמשים יוכלו ליהנות מיותר יישומים, אך למפתחים יהיה קשה יותר לדעת מדוע ירד דירוג המוצרים שלהם
גוגל מנסה להתמודד עם תלונות המשתמשים על איכות היישומים בחנות האפליקציות שלה - שנתפסת כנמוכה משמעותית מבחנות אפל. החברה החלה לפגוע בדירוג של אפליקציות בעייתיות בחנות פליי, במטרה לקדם יישומים איכותיים על חשבון כאלה שמספקים חוויית שימוש גרועה. "השקנו גרסה משופרת של אלגוריתם החיפוש שלנו, והוא ישקף את איכות היישומים", הסבירה גוגל בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של מפתחי אנדרואיד.
- ההעתקה משתלמת: אינסטגרם Stories חוגגת שנה מוצלחת
- אימפריית הצ'ט: ווטסאפ הגיעה למיליארד משתמשים בכל יום
- קונים מוזיקה ואפליקציות לאייפון? מעתה, תוכלו לשלם בפייפאל
משמעות הצעד היא שמשתמש שיבצע חיפוש בחנות יישומי אנדרואיד לא ימצא אפליקציות עם היסטוריה של קריסות או דירוגים נמוכים במיוחד שקיבלו. לדברי החברה, הקריטריונים שנבחנים במהלך יצירת "סימני האיכות" לפיהם נמדדת האפליקציה הם נתוני ביצועים, מעורבות משתמשים ודירוגי משתמשים.
השבוע החלה גוגל בשינוי בקנה מידה מצומצם, ולדבריה כבר בתוך זמן קצר התקבלו תוצאות משמעותיות: אנשים שהתקינו אפליקציות באיכות גבוהה המשיכו להשתמש בהן יותר זמן ונטו פחות למחוק אותן. לצד הדירוגים וביצועי האפליקציות, יתחשב אלגוריתם גוגל גם בצריכת האנרגיה שלהן ובשיעור מחיקתן בידי המשתמשים. בגוגל בחרו שלא לפרט, כך שלא ברור כמה מחיקות, קריסות או בעיות אחרות יהוו עילה להורדת דירוג.
המדיניות החדשה היא חלק ממאמץ של החברה שמטרתו להבליט יישומים איכותיים ולהנגיש אותם למשתמשים. מוקדם יותר החודש, הודיעה גוגל שהחלה להפעיל יכולת למידת מכונה לזיהוי אפליקציות בעייתיות, למשל כאלה שמבקשות הרשאות גישה נרחבות מכפי שדרוש להן. החברה אף יצרה תוכנית חדשה לגמרי, "אנדרואיד אקסלנס", שתאצור אפליקציות מומלצות.
מבחינת גוגל, מדובר בתגובה משמעותית לתלונות לפיהן איכות היישומים בחנות שלה נמוכה מבחנות אפל. השיפור באיכות יאפשר למשתמשים למצוא אפליקציות טובות גם בלי חיפושים ממושכים בחנות.
זהו מקל קטן, או גזר - תלוי איך מסתכלים על זה - בו יכולה ענקית המובייל לעודד מפתחים לשפר את המוצרים שלהם. ואולם, שיקולי גוגל יישארו במחשכים: המפתחים לא יוכלו לדעת האם דירוג האפליקציה שלהם ירד בגלל אלגוריתם גוגל החדש, או בשל תלונות גולשים, טרנדים חדשים או סיבות אחרות.