$
חדשות טכנולוגיה

ענקיות המובייל הסיניות בדרכן לעקוף את סמסונג ואפל

וואווי, שיאומי ו-Oppo הציגו ברבעון האחרון נתוני צמיחה של 20% עד 52% במכירות - ומספר המכשירים מתחיל לזנב במכירות האייפון. זאת, בעוד מכירות מכשירי אפל צמחו ב-2% ושל סמסונג לא צמחו כלל

רפאל קאהאן 12:2203.08.17

הדרקון מתעורר: יצרניות המובייל הסיניות סיימו את הרבעון האחרון עם קצב מכירות שמאיים על שליטות השוק, סמסונג ואפל. וואווי מכרה כ-38.5 מיליון סמארטפונים ברבעון השני של השנה. עלייה של 20% ביחס לאשתקד וקרוב מאוד להיקף המכירות האייפון שעמדו על 41 מיליון מכשירים באותה תקופה.

 

 

מחקרים עדכניים של קנאליס וקאונטרפוינט מציגים תמונה מעניינת: סמסונג ואפל עדיין מחזיקות במקומות הראשון והשני במספר משלוחי המכשירים, אך שלוש היצרניות הסיניות שמחזיקות במקומות העוקבים בטבלה הציגו קצב צמיחה משמעותי בהרבה.

 

סמארטפון המייט 9 פרו של וואווי סמארטפון המייט 9 פרו של וואווי צילום: ניצן סדן

 

 

אפל הציגה עלייה של רק 2% ביחס לרבעון המקביל, סמסונג, עם כ-79 מיליון מכשירים, כמעט ולא הגדילה את מכירותיה. לצד וואווי, Oppo הגדילה את מכירותיה בכ-44% ושיאומי הגדילה לעשות עם עלייה של 52%. ואולם, אין מידע על התפלגות המכירות לפי מדינות, כך שלא מן הנמנע שהחברות הסיניות צומחות בעיקר במזרח הרחוק.

 

וואווי עובדת קשה במטרה להפוך לשחקנית גלובלית; אופו קצת פחות מוכרת מחוץ לאסיה, אך היא נחשבת מותג פופולרי ביבשת ומיוצגת בעקיפין ברחבי העולם דרך מותג וואן פלוס.

 

 

שיאומי היא החריגה בין השלוש: היא חברה עצמאית לחלוטין שהציגה מודל עסקי חדש - ייצור סמארטפונים ומוצרי מחשוב ואלקטרוניקה שונים, לצד הוספת מיתוג שלה למוצרי יצרנים אחרים. הכנסותיה מתבססות גם על שירותים נלווים - אחסון, מחשוב ענן ושירותים מקוונים. עם זאת, בשנה האחרונה החברה גם החלה להגדיל את החשיפה שלה בעולם וכיום עסוקה בהגדלת רשת המפיצים שלה ובהקמת רשת חנויות ממותגות שמתוכננת לכלול 1,000 סניפים.

 

בסך הכל נמכרו כ-340 מיליון סמארטפונים ברבעון האחרון; מדובר בעלייה מינורית של 4%, מה שמוכיח שהשוק מתחיל להגיע לרוויה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x