$
חדשות טכנולוגיה

iRobot מוותרת על מיפוי בתי הלקוחות

מנכ"ל החברה חוזר בו ומודיע שמכשירי הרומבה לא יאספו מידע על בתי הצרכנים ולא יעבירו אותו לחברות צד שלישי. זאת, לאחר זעם לא מבוטל שהביעו משתמשי הרומבה - שלא רצו שהמטאטא הרובוטי יספר לתאגידים איך נראה הסלון שלהם

רפאל קאהאן 11:2730.07.17

חברת iRobot, מפתחת המטאטא הרובוטי רומבה, חוזרת בה ולא תשתמש במוצרים שלה כדי לאסוף מידע על בתי הלקוחות. ראשית הפרשה בראיון שנתן מנכ"ל iRobot קולין אנגל לרויטרס בשבוע שעבר, במהלכו הכריז כי ישתמש ברומבה למיפוי בתים ויעביר את המידע אל חברות בתחום הבית החכם.

 

 

הראיון יצר תרעומת לא מבוטלת בקרב צרכנים וארגוני הגנת פרטיות. בתגובה, התראיין אנגל לאתר ZDnet וטען שדבריו "הוצאו מהקשרם". לדבריו, הרובוטים שלו לא אוספים מידע ולא מעלים אותו לרשת.

 

 

לא ירגל, למרות ההצהרות הקודמות. רומבה לא ירגל, למרות ההצהרות הקודמות. רומבה צילום: iRobot

 

 

בנוסף, הסביר שלחברה אין שום דרך לבצע את המהלך הזה ללא עדכון קושחה לרומבה. עם זאת, אנגל מיתמם: ב-2015, הוא עצמו הודיע בחגיגיות שהחברה מתכננת להוסיף את הפיצ'ר הזה לתוכנת המכשירים. כעת, טוען המנכ"ל שלחברה מעולם לא הייתה כוונה למכור את מידע המשתמשים לחברות צד שלישי. הוא אמר שלחברה לא היו מעולם שיחות עם חברות אחרות לגבי התוכניות הללו.

 

יתכן שכוונת אנגל היתה לספק מידע על מבנה הבתים להתקני אינטרנט הדברים של יצרנים שונים בצורה שתאפשר להם לפעול ביותר יעילות; אך כפי שהניסיון מלמד, חברות מסחריות לא יודעות היכן עובר הגבול. לדוגמה - פרשת ניידות צילום הרחובות של גוגל סטריט ויו, אשר אספו ושמרו תעבורת רשת תוך מיפוי רשתות WiFi פתוחות.

 

 

 

השערוריה התורנית מעידה שוב שהנטייה של המשתמשים להתרגל לצריכה של שירותים תמורת מידע עשויה לגלוש בקלות למקומות לא בריאים. המודל העסקי שבטעות מוכר כ"חינמי" אינו מספק הגנה מספיק יעילה למשתמשים וללקוחות ונותן פתח לסוגים שונים של ניצול לרעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x