גוגל השיקה את Hire, פלטפורמה לחיפוש עובדים
השירות החדש ייפעל במסגרת חבילת היישומים הארגוניים של ענקית הטכנולוגיה ויסייע לאנשי כוח אדם לאתר עובדים במהירות. בשלב זה, מיועד השירות לעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב בלבד
גוגל השיקה אתמול (ג') את אפליקציית Hire, המיועדת לניהול תהליכי גיוס עובדים. האפליקציה מתבססת על הטכנולוגיה של סטארט-אפ בשם ביבופ, אותו קנתה גוגל ב-380 מיליון דולר לפני שנתיים.
- פייסבוק, מאחוריך: גוגל חשפה פיד חדשות מותאם אישית
- כך תגבו את כל המחשב באמצעות שירות חדש של גוגל
- גוגל חמקה מתשלום מס של 1.27 מיליארד דולר בצרפת
הרעיון מאחורי Hire הוא לספק לאנשי משאבי אנוש מערכת ניהול גיוס כוח אדם יעילה מקצה לקצה, שמשתלבת בכלים אחרים של גוגל. למשל, ניתן לשלוח הודעות למועמדים דרך ג'ימייל או הנגאאוטס, לתאם ראיון דרך היומן ולהעלות את קובצי קורות החיים לדרייב. Hire כבר נכנסה לתהליכי בדיקה אצל מספר לקוחות של גוגל כאחים וורנר, מדיסאס ואחרים.
Hire כוללת תמיכה בשלבי הגיוס השונים, מזיהוי מועמדים, דרך מנוע חיפוש בשפה טבעית ועד לחיבור לנתונים שונים עבור המגייס. האפליקציה נועדה לצמצם עלויות גיוסים לארגונים בינוניים ומטה. מחקר שביצעה חברת דלויט לפני שנתיים גילה כי עלות הגיוס הממוצעת בארה"ב עומדת על 4,000 דולר והתהליך נמשך כ-52 יום בממוצע. גוגל, עם זאת, לא הצהירה על שיעור החיסכון בזמן ובכסף שתאפשר Hire.
בשלב הנוכחי האפליקציה זמינה רק לארגונים בעלי פחות מ-1,000 עובדים, שכבר משתמשים בחבילת היישומים של גוגל וממוקמים בארה"ב בלבד. לא ברור אם מגבלות אלו יוסרו במלואן ומה לוח הזמנים לכך - אך זהו אינו מוצר שצפוי להישאר מוגבל לצפון אמריקה בלבד. גוגל מתמחרת את השירות בנפרד מחבילת שירותי הענן שלה והמחירים שלה תלויים בגודל של הארגון.
Hire מראה שגוגל מנסה להעמיק את חדירתה לשוק היישומים הארגוניים, דרך אפליקציות שיציעו פתרונות נקודתיים לתהליכים עסקיים. החברה לא מציעה עדיין CRM או ERP מלא, אך חשפה במרץ האחרון שת"פ עם SAP, שצפוי להביא אותה ליותר ארגונים. התפיסה של גוגל, שבאה לידי ביטוי ב-Hire, מעידה על ראייה יצירתית שעשויה לאיים בעתיד על שחקניות מחשוב ארגוני כמיקרוסופט, אמזון, אורקל ו-IBM.