פייסבוק, מאחוריך: גוגל חשפה פיד חדשות מותאם אישית
התכונה החדשה תצטרף ליישום החיפוש הסטנדרטי של גוגל ותציג לגולשים תכנים בהתאם לחיפושים שביצע. בכך, יקבל עדכונים רלוונטיים יותר לפעולותיו ברשת. בנוסף, יקבל הפיד בעתיד יכולת מעקב אחר אתרים, בדומה לגוגל Reader המנוח
גוגל הודיעה היום (ד') על השקת תכונה חדשה עבור אפליקציית גוגל למכשירי אנדרואיד ואייפון: פיד של קישורים לשלל פריטים ברשת, שמתבססות על חיפושים שערכו המשתמשים.
- כך תגבו את כל המחשב באמצעות שירות חדש של גוגל
- גוגל חמקה מתשלום מס של 1.27 מיליארד דולר בצרפת
- פרויקט PAIR: גוגל רוצה להביא AI לכל פועל
עד כה, האפליקציה הציעה רק תיבת חיפוש בה יכולתם להזין את מילות החיפוש שלכם. היסטוריית החיפוש תקבע מה יוצג לכם: אם חיפשתם לאחרונה מידע על "משחקי הכס", יופיעו בפיד תכנים רלוונטיים. בנוסף, תוכלו לקבוע נושאים ספציפיים שמועדפים עליכם, כך שחדשות שקשורים עליהם יוצגו בפיד אוטומטית.
הפיד החדש אמור להחליף את גוגל Now לחלוטין: החברה כנראה הבינה ששירות החיפוש הזה מכיל לא מעט כפילויות עם יישומי מזג אוויר, משימות ואחרים, כך שמשתמשים לא יפנו ל-Now לקבלת המידע המבוקש
הפיד גם אמור לענות על הבעיה העיקרית של החברה: התחרות עם פייסבוק על זמן השימוש של הגולשים - והחשיפה לפרסומות. הבעיה העיקרית של פיד גוגל היא היעדר תמיכה בתכונות חברתיות. לא תמצאו בו פידבק על תכנים שאחרים קראו כמו בפייסבוק או בטוויטר וגם לא ניתן בשלב זה להוסיף לתכנים תגובות והערות.זאת ועוד, הפיד צפוי להציג מעט מאוד פריטי וידאו ככל הנראה כדי לא להתחרות ביוטיוב - הפלטפורמה החברתית המוצלחת היחידה של גוגל.
קאמבק מפתיע ל-Reader
הרשת החברתית הפכה למקור מידע עבור משתמשים רבים ובמקרים מסוימים אף מחליפה את החיפוש בגוגל עבורם. אם אתם מנויים על דף או קבוצה מסוימת - תקבלו את ההתראות שלה באפליקציה של פייסבוק עצמה. כמו בפיד שלכם בפייסבוק מוצגים תכנים שהחברה בחרה להדגיש עבורכם. הפיד של גוגל מתיימר להיות הרבה יותר מדויק מפני שהוא לוקח בחשבון את היסטוריית הגלישה. עם זאת, בגוגל לא מצהירים על תחרות לפיד של פייסבוק, יתכן שבשל הכשלונות הסדרתיים שלה בתחום המדיה החברתית.
גוגל Now עדיין לא מחוסלת ותמשיך להציג תכנים ועדכונים, אך בצורה מינורית וממוקדת יותר. הפיד של גוגל עדיין לא מאפשר לעקוב באופן פרטני אחרי אתרים בדומה לקוראי RSS, אך בחברה הסבירו שהם עובדים על זה - מה שיוכל להפוך את הפיד ליורשו החוקי של גוגל Reader.
בסך הכל מדובר ברעיון לא רע, שאם גוגל תשכיל להוסיף לו תכונות חברתיות, יוכל להתחרות בפייסבוק. אחת הבעיות העיקריות של פייסבוק היא הדרך הבוטה והמגושמת בה היא דוחפת למשתמשים תוכן. לטעמי היא גם לא קולעת ברוב המקרים, מה שהופך את השימוש בה למעיק. לעומת זאת, תצוגה של פריטים באופן ממוקד כפי שגוגל מציעה, בשילוב של יכולת שיתוף, עשוי להפוך את האפליקציה שלה לתחנת הגלישה והעדכונים הקבועה שלי.