אקטיוויז'ן מקימה ליגת גיימינג בשיתוף בעלי קבוצות ספורט
זריקת מרץ לשוק הספורט האלקטרוני: הליגה החדשה תהיה בנויה בדומה לליגות פוטבול - קבוצות עירוניות, עם משחקים שייערכו בסופי שבוע. הליגה תישען על המשחק הפופולרי Overwatch ולמשוך מפרסמים ונותני חסות
- Lenovo Y520: לפטופ גיימינג לילדים גדולים
- תקרת הזכוכית בגיימינג: נשים מככבות רק ב-8% מהמשחקים
- בשורה לגיימרים: Razer תונפק לפי שווי של 5 מיליארד דולר
חברת המשחקים, שאחראית בין היתר על משחק הווידאו הפופולרי Overwatch פנתה לדמויות בולטות בתחומי הספורט המסורתי כדי לממן, לנהל או להיות בעלי הקבוצות השונות. מבין רוכשי הזיכיונות לקבוצות הגיימינג ניתן למצוא את בעלי קבוצת הפוטבול הניו אינגלנד פרטריוטס וסמנכ"ל התפעול של קבוצת הבייסבול הניו יורק מטס.
עד כה נמכרו 7 זיכיונות לבעלות על קבוצות בערים ניו יורק, בוסטון, אורלנדו, סן פרנסיסקו ועוד. "רצינו לקבל הכרה מקומית כדי לחגוג את הספורט ולפתח את הקשר בין הקבוצות והשוקים המקומיים", ציין מנכ"ל אקטיוויז'ן בראיון ל-CNBC.
הקשר המקומי אמור לייצר כלכלה שלמה - ממיתוג של הקבוצות ומכירת סחורה נלוות כמו חולצות או כובעים, כרטיסים, אפשרות לשירותי הימורים ועד למפרסמים שיעניקו חסויות למשחקים והקבוצות השונות.
קבוצות ותחרויות בעולם הגיימינג אינם רעיונות חדשים, אך החלוקה לערים הן צעד מתבקש לאור הפופולריות הגוברת של אירועי הספורט האלקטרוני - שלפי הערכות, יכניסו יותר ממיליארד דולר עד 2019. "אנחנו מנסים ללכת לאן שהעתיד בהיר", ציין בעל קבוצת הפוטבול ל-CNBC והוסיף "לפני שנתיים שלוש לא הייתי מתייחס לתחום הזה, אבל היום צעירים משחקים בזה שעות, זה עולם אחר שם בחוץ".
התחרויות יתקיימו בימי חמישי, שישי ושבת. עדיין לא ידוע מה יהיה משך העונה. הליגה צפויה למכור זכויות שידור לחברות כבלים ופלטפורמות דיגיטליות שונות.