תקרת הזכוכית בגיימינג: נשים מככבות רק ב-8% מהמשחקים
בשבוע שעבר נחשפו בכנס E3 משחקי הווידאו שעתידים לצאת בשנה הקרובה; ארגון Feminist Frequency מצא שעל אף שכחצי מהמשחקים מאפשרים למשתמשים לבחור אם לשחק בתור אישה או גבר, הייצוג הנשי במשחקים עדיין זעום
- ה-Xbox והפלייסטיישן משמשות למשחקים רק כחצי מהזמן
- E3: סוני חשפה משחקים חדשים תומכי VR
- המשחקים של E3 2017: מי התגעגע ל-Quake?
52% מהכותרים החדשים שהוצגו בתערוכה מאפשרים לשחקנים לבחור את המגדר של הדמות שבו הם ישחקו. כך שהשחקנים לא חייבים לשחק באופן בלעדי כגיבור או גיבורה. 26% מהמשחקים מגבילים את השחקנים לדמות גברית - פי 3 מנשים. מדובר על שיפור לעומת שנה שעברה, בה גברים זכו לייצוג הגדול פי 12 במשחקים חדשים. אך בכל מקרה מדובר על פער מהותי בייצוגים.
Feminist Frequency בחנו גם את סוג המשחקים החדשים שהוצגו וציינו כי 83% משתמשים באלימות כמנגנון שמניע את המשחק. זאת אומרת שהאלימות נשארה שכיחה במשחקים מכל סוג שהוא. לפי מייסדות הארגון, הנתונים "מפנים את תשומת הלב לאופן שבו אלימות נתפסת באופן עקבי כמרכיב מרכזי בעיצוב המשחק, מה שמגביל את ההבנה לגבי למה משחקים יכולים ואילו סיפורים הם יכולים לספר".
הבחינה המגדרית מבוצעת זו השנה השלישית בתערוכת המשחקים. במהלך 2015 רק 9% מהגיבורים הראשיים של הכותרים החדשים היו נשים, ו-32% מהגיבורים היו גברים. ב-2016 נוכחות הנשים הצטמצמה רק ל-3% בעוד הגברים שימשו גיבורים ל-41% מהכותרים.
כבר שנים שתחום משחקי המחשב נחשב למעוז גברי. במחקר שפורסם במרץ השנה נמצא כי קיים מתאם בין משחקי מחשב ובין סקסיזם. גם מחקר זה מצא כי קיימות מעט מדי דמויות נשיות ושאלו הרבה פעמים משמשות דמות שיש להצילה או יעד כיבוש. שחקניות מחשב עצמן, סובלות בשנים האחרונות.
אניטה סקרסיאן, אחת ממייסדות Feminist Frequency היא גיימרית ידועה שפתחה בקמפיין מימון המונים ליצירת סדרת סרטונים בנושא מקומן של נשים במשחקי מחשב. הגיוס גרר קמפיין רשת קיצוני שהשמיץ והטריד אותה. בין היתר פורסמו סרטונים פרטיים שלה, האתר שלה נפרץ ואיימו על חייה. ההתנהגות האלימה כלפיה השיגה לבסוף את המטרה ההפוכה: סקרסיאן הצליחה לגייס במימון ההמונים 160 אלף דולר, הרבה מעל יעד הגיוס שעמד על 6,000 דולר בלבד.