פייסבוק מתכננת: משקפי מציאות מדומה במחיר מוזל
מדובר בגרסה חדשה של האוקולוס ריפט, שתיקרא פסיפיק ותימכר ב-200 דולר; זאת בניגוד ל-399 דולר כיום
פייסבוק מתכננת להציג גרסה עממית למשקפי המציאות הווירטואלית שלה, האוקולוס ריפט. לפי בלומברג, הרשת החברתית הגדולה בעולם צפויה להשיק במהלך 2018 משקפיים אלחוטיים בשם פסיפק במחיר של 200 דולר.
- פייסבוק שוב מורידה את מחיר האוקולוס ריפט
- שוק ה-VR, תמונת מצב: סוני שולטת במכירות, אוקולוס מאכזבת
- פייסבוק עשויה לאבד את עסקי המציאות המדומה שלה
את ערכת המציאות הווירטואלית הראשונה מכרה פייסבוק ב-2016 תמורת יותר מ-800 דולר. הערכה שכוללת משקפיים, חיישני תנועה ובקרי מגע היתה מהיקרות ביותר בשוק וסבלה ממכירות נמוכות. פייסבוק ביצעה שתי הפחתות מחיר לערכה בשלושת החודשים האחרונים והיום ניתן לרכוש אותה במחיר של 399 דולר.
היום קיימים בשוק שני סוגי מוצרים מתחום זה: משקפיים יקרים מסוג הריפט או ה-Vive של חברת HTC ומנגד משקפיים זולים שהופכות את הסמארטפונים למכשיר מציאות וירטואלית כמו משקפי הקרטון החינמיים של גוגל. אם אכן תצליח פייסבוק להציע משקפיים איכותיים במחירי ביניים שגם לא דורשים תמיכה של מחשב חזק ויקר אולי סוף סוף יצליח תחום זה להתרומם ולהפוך למוצר המוני.
במקביל, עובדת פייסבוק על משקפי VR נוספים שיכללו טכנולוגיה מעקב מובנית. הפרויקט שמכונה "סנטה קרוז" מתמקד ביצירת חוויה אלחוטית של זיהוי מיקום המשתמש במרחב. זאת באמצעות שיבוץ מצלמות מובנות כדי לזהות את החלל וללא צורך בחיישנים חיצוניים.
לפי נתוני חברת המחקר IDC, פייסבוק נמצאת במקום הרביעי בשוק ה-VR העולמי. סמסונג מובילה את התחום (21.5%) ולאחריה סוני ו-HTC. מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג התבטא לא אחת לגבי החשיבות שהוא מייחס לתחום זה ומחויבות החברה להוביל אותו.
פייסבוק רכשה את אוקולוס לפני כשלוש שנים ב-2 מיליארד דולר. קסדת המציאות המדומה של החברה הושקה בפברואר 2016 ויום לאחר תחילת המכירות אזלו המכשירים. כשרכשה פייסבוק את החברה, ציין צוקרברג כי הוא מעריך שיידרש עשור עד שמוצרי VR ישיגו אחיזה המונית בשוק.