מנכ"ל שיאומי: "מה שאחרים עושים, אנחנו עושים יותר טוב ובפחות כסף"
ג'ון ליי הציג את תפיסת החדשנות של ענקית המובייל הסינית במסגרת ועידת סין-ישראל. הוא הסביר כיצד מצליחה שיאומי למכור מוצרים טובים במחיר נגיש ואמר שישנם קווים משותפים רבים בינה ובין תרבות הסטארט-אפים בארץ
מנכ"ל ויו"ר שיאומי, ג'ון ליי: מנכ"ל ויו"ר שיאומי, ג'ון ליי, התקבל בתשואות על ידי אלפי המשתתפים בקהל כשעלה לבמה בכנס החדשנות סין-ישראל, שנערך בימים אלה בהונג קונג.
- סייבר, כ"א וראיית לילה: הישראליות של כנס סין-ישראל 2017
- נפתחה ועידת החדשנות סין-ישראל
- "ישראל וסין הן לא מתחרות אלא משלימות אחת את השניה"
"הבוקר העלתי שאלה באתר שלי - 'על מה אני חושב כשאומרים לי 'טכנולוגיה ישראלית' - ואני רוצה לנסות להסביר את זה", אמר. "הרבה אנשים חושבים לבצע שיתופי פעולה עם ישראל, ולנו יש כל כך הרבה יוזמות משותפות עם ישראל. במובנים רבים, האופן שבו שיאומי התחילה לא שונה מאיך שעובדים הסטארט-אפים בישראל".
"שיאומי התחילה בקטן ואני חושב שפעלנו חכם כי המצאנו משהו חדש. כשהתחלנו היינו בדיוק כמו הסטארט-אפים הישראלים, שהגיעו לכאן בכלי מקורות והיום אנחנו עובדים בשוק ברמה הכי גבוהה שיש ומתחרים בחברות כמו אפל, לנובו וסמסונג. במונחי נתח שוק שיאומי היא מספר 3 בעולם. ומבחינתי זו הגשמת חלום כי בהתחלה, החלום הזה היה מבחינתי כמעט בלתי אפשרי. ההכנסות שלנו, רק כדי לסבר את האוזן, עומדות על מעל 10 מיליארד דולר בשנה".
ליי אמר שכשאנשים חושבים על שיאומי, הם לא בהכרח מכירים אותה או לוקחים בחשבון את המודל שלה - המפתח להצלחתה. "לא סתם שיאומי מדורגת שלישית בגודלה ועוצמה בקרב החברות הסיניות בכללן", המשיך. "היזמות והחדשנות מניעות אותנו קדימה, בדומה לישראל. כשהשקנו את סמארטפון הדגל שלנו אשתקד, זכינו לתשואות והשנה אנחנו מפתחים דגם חדש כמובילי טרנדים במובנים רבים. הסיבה שאנחנו יכולים להיות מובילי שוק באספקטים רבים בתחום הסלולר, אם זה למשל בתחום מסכי המגע, בתחום הפאנלים, היא שיש לנו מומחים עם ידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר וברשותנו כמויות אדירות של פטנטים. המשתמשים שלנו אוהבים את הצ'יפ שפיתחנו שהופך את הטלפון שלנו לכל כך טוב. עד כמה אנחנו חדשניים? בתוך שנה רשמנו 2,008 פטנטים, מחציתם בחו"ל, כאשר כל השקעה בטכנולוגיה פשוט מוכיחה את עצמה ומאפשרת לנו להמשיך ולייצר מוצרים מעולים".
ליי סיפר ששיאומי מובילה את השוק בתחום צמידי הכושר החכמים והסביר כיצד הצליחה לבנות הצלחה בשוק זה, שאינו בליבת הפעילות שלה. "בתקשורת קוראים על זה שאנשים אוהבים לקנות סחורה יפנית. האם זה בגלל שהם אוהבים מוצרים זרים? לא. זה פשוט בגלל שהיפנים עושים מוצרים טובים יותר".
"אני אתן לדוגמה מכשיר לבישול אורז: ביצענו מחקר כדי לנסות להבין למה המוצר היפני טוב מהסיני והבנו שיש פערים טכנולוגים ושהמוצר היפני כולל מערכת חימום חכמה עם כלים אלקטרומגנטים. אז מה עשינו? מצאנו יפני שהסכים להקים איתנו עסק בסין ולהשקיע בטכנולגיה. הבאנו את המומחיות היפנית במוצרי חשמל יחד עם המומחיות של האנשים שלנו שפיתחנו בתחום הסלולר וביצענו שלבים רבים של עיבוד החומר. כך יצרנו מוצר אלגנטי ופשוט לתפעול, כשהמודל העסקי שלנו איפשר לייצר בשורה טוב יותר מהיפני, במחיר נמוך דרמטית".
"היתרון של שיאומי הוא היכולת לזהות יוזמות טובות ולייצר מוצרים טובים ולשווק אותם ברחבי העולם. יש לנו ישראלים רבים כאן שהם חברים שלנו ובישראל אנחנו ממוקמים במקום הרביעי בנתח שוק בתחום הסמארטפונים. בקרוב אני מאמין שיותר ויותר אנשים יוכלו ליהנות מהיתרונות שאנחנו מציעים", סיכם.