חדש בנטפליקס: בחרו בעצמכם איך ייגמר הסרט
החברה הציגה תכנים אינטראקטיביים המיועדים בשלב זה לילדים; התוכניות ייעצרו כמה פעמים במהלך ההקרנה ויאפשרו לצופה לבחור מה יעשו הדמויות. מומחי חינוך ומדעי המוח חלקו שבחים למהלך, שמעשיר את המחשבה עבור ילדים
התכנים החדשים זמינים כבר עתה בנטפליקס, כשהבכורה שלהם היא פרק בסדרת האנימציה "הרפתקאות החתול במגפיים". בניגוד לפרקים רגילים, בפרק זה העלילה נעצר כחצי תריסר פעמים במהלך ההקרנה והצופים מוזמנים לבחור באחת משתי אפשרויות להתפתחותה - כשכל בחירה שולחת את העלילה לכיוון אחר, עם אפשרויות בחירה נוספות ושונות וסיום שונה. אורך הפרק נע בין 18 ל-39 דקות, בהתאם לבחירת הצופות, ואפשרות בחירה ניתנת מדי 2 עד 4 דקות.
כך, למשל, בשלב אחד מתבקשות הצופות לבחור האם החתול יפגוש חבורה של דובים ידידותיים או מרושעים, או האם ינשק או ילחץ את ידה של המלכה הרעה. בטלוויזיה, הבחירה נעשית בלחיצה על כפתור ימין/שמאל בשלט הרחוק, ובמכשירי מובייל באמצעות נגיעה במסך המגע.
"הצופים רגילים ללחוץ פליי בשלט, להניח אותו ואז להישען לאחור על הספה ולתת לנטפליקס לרוץ", אמרה לניו יורק טיימס מנהלת חדשנות המוצר בנטפליקס, קרלה פישר. "במקרה הזה, אנחנו רוצים שהם יחזיקו את השלט. אנחנו לא רוצים שהוא יילך לאיבוד בין כריות הספה. אנחנו רוצים שתישענו קדימה ותהיו מעורבים בבחירות".
המדענים מפרגנים
מומחים לחינוך ולהתפתחות ילדים חלקו שבחים למהלך. "הם פעלו נכון", אמר לניו יורק טיימס פרופ' ג'ון בלאק, מנהל התוכנית למדעי הקוגניציה באוניברסיטת קולומביה. "אם ילדים יחשבו אחרת על איך סיפורים מתפתחים, הם גם יחשבו יותר לעומק על הסיפורים ויבינו אותם בצורה עמוקה יותר".
התכונה צפויה להתרחב בחודש הבא לסדרת ילדים נוספת, ובשנה הבאה לסדרת ילדים שלישית. בשלב זה היא עדיין מוגדרת כניסוי, אך אם תזכה להצלחה בקרב הצופות היא יכולה להביא להשלכות משמעותיות על תכני נטפליקס בפרט ותעשיית הטלוויזיה בכלל.