ה-Xbox והפלייסטיישן משמשות למשחקים רק כחצי מהזמן
לפי מחקר שפרסמה חברת נילסן, רוב הגיימרים משחקים גם במחשב ובסלולרי ורק חצי מהם מעדיף את הקונסולה ככלי גיימינג עיקרי. בנוסף, הגיימר הממוצע משקיע 12% מהזמן הפנוי שלו במשחקים ומוציא עליהם 13 דולר בחודש
קונסולות המשחקים המובילות בשוק, Xbox של מיקרוסופט ופלייסטיישן של סוני, משמשות למשחקים רק 42% מהזמן. כך מגלה מחקר הגיימינג השנתי של חברת נילסן.
- מחקר: תעשיית הגיימינג העולמית שווה פי 3 מתעשיית הקולנוע
- E3: סוני חשפה משחקים חדשים תומכי VR
- המשחקים של E3 2017: מי התגעגע ל-Quake?
בנוסף, חברת המחקר בדקה ומצאה כי 54% מהגיימרים משחקים ביותר מפלטפורמה אחת. זאת אומרת, שמלבד הקונסולה הם נוהגים לשחק גם במחשבים האישיים ומכשירי המובייל שלהם. רק 47% מהם רואים בקונסולה את הפלטפורמה המועדפות עליהם.
עוד עולה כי שחקן הקונסולה הממוצע משקיע 12% מהזמן הפנוי השבועי שלו במשחקים ויותר מ-13 דולר בחודש על משחקים חדשים. עם זאת, בעלי הקונסולות נוהגים להשתמש במכשירים לשימושים נוספים כצפייה והורדת סרטים, שירותי סטרימינג ואחרים.
63% מהגיימרים עוקבים באדיקות אחרי פיתוחים בתחום ה-VR ו-70% מהם טוענים כי חשוב להם להיות מעודכנים בהשקת המשחקים החדישים ביותר. אלו הם שיעורים שגבוהים משמעותית משנים קודמות, כך שלא מפתיע מדוע סוני ומיקרוסופט מנסות להציג כמה שיותר חידושים בתחום, עם כותרים חדשים המנצלים טכנולוגיית VR, כמו גם קונסולות ועזרים נוספים.
הנתונים של מחקר נילסן מעלים שאלות לגבי המחיר הגבוה שבו מציעה מיקרוספוט את הקונסולה החדשה שלה, Xbox One X; אף שמדובר בקונסולה החזקה ביותר בשוק כיום, 499 דולר אינם פרוטות למי שמשקיע רק מחצית מהזמן במכשיר כדי לשחק משחקים. זאת בעוד שפלייסטיישן 4 פרו, הזולה משמעותית, מציע היום חוויית שימוש דומה למדי.