מטלפונים לתוכנות: בלקברי חוזרת לחיים
יצרנית המובייל הוותיקה מנסה להמציא את עצמה מחדש - אך לא דרך ייצור טלפונים; היא מתמקדת בטכנולוגיות למכוניות חכמות וכלי אבטחת מידע. נראה שזה עובד: מנייתה טיפסה השבוע ב-70%
יצרנית מכשירי הסלולר הקנדית בלקברי (לשעבר RIM) נהנית לאחרונה מעדנה מחודשת. החברה שלפני עשור החזיקה ב-30% משוק הסמארטפונים בארה"ב ידעה שנים חלשות רבות, אך בשבוע שעבר טיפסה מנייתה לשווי של 11.74 דולר - זינוק של כמעט 70% מתחילת השנה.
- בלקברי תגן על המכונית של ג'יימס בונד מפני מתקפות האקרים
- בדקנו: בלקברי KEY one, למכורים לכפתורים
- פורד ובלקברי ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיה לרכב אוטונומי
אנליסטים מנמקים את תחייתה של בלקברי בהימור על תחום הרכב החכם וברתימת התדמית המאובטחת של מכשיריה לפעילות בתחום הסייבר.
ב-2010 רכשה בלאקברי את חברת QNX, שמייצרת פלטפורמות תוכנה וזמן אמיתי לתעשיית הרכב. מערכות QNX מותקנות היום ב-60 מיליון מכוניות של יצרניות גדולות כפורד, אאודי, שברולט, הונדה וסובארו. בשנה האחרונה תחום הרכב החכם זינק על רקע הפעילות המסיבית בתחום הרכב האוטונומי. בלקברי מחזיקה באמתחתה תיק פטנטים נרחב בתחום זה, שבצירוף הפטנטים שלה בתחום התקשורת המאובטחת מעלים את ערכה.
תקיפות חוזרות ונישנות של נוזקות כופר, פריצות רשת לארגונים וחששות מפני חדירה של האקרים למכוניות חכמות הגבירו את העניין בפטנטים של בלקברי. במקביל היא העבירה את מכשיריה משימוש במערכת ההפעלה הקניינית שלה לגרסה מאובטחת יותר של אנדרואיד. ובמקום לייצר את מכשיריה מכשירים בעצמה, החברה העבירה את הייצור וההפצה לחברת TCL הסינית. היום היא מספקת הכוונה טכנולוגית ורשיונות שימוש לפטנטים שלה לחברה הסינית שמייצרת עבורה.
בלקברי הפכה מחברת חומרה לחברת תוכנה שמשווקת פתרונות תוכנה ארגוניים, משרתי תקשורת מאובטחים ועד מערכות לניהול ציי סמארטפונים - עתה, עליה למנף זאת כדי לצמוח ולהפוך שוב לשחקנית משמעותית בשווקי הייחוס שלה.