מנכ"ל טוויטר: אנו שוקלים לגבות כסף מהצייצנים
ג'ק דורסי הודיע כי הרשת החברתית בוחנת תוכנית מנויי פרימיום, כדי להגדיל את רווחיה - על רקע לחץ הולך וגובר מבעלי המניות. בנוסף, גייסה טוויטר בכיר לשעבר בבלומברג כדי להוביל את פעילות השידורים החיים שלה
- המייסד ששב מן הכפור: ביז סטון חוזר לטוויטר
- ה-NFL תפיק תוכן לטוויטר
- טוויטר ובלומברג יקימו במשותף ערוץ חדשות בשירותי סטרימינג
בפגישת בעלי המניות שהתקיימה אתמול נידונה הצעה להפיכת החברה לקאופרטיב. הרעיון, שעלה בתחילת השנה, הוא להעביר את טוויטר לידי המשתמשים, כדי להוריד במעט את לחץ המשקיעים על ההנהלה. בפגישה עלתה הצעה מוגבלת שהתייחסה רק לאפשרות להזמין סקר שוק שיבדוק האם מהלך כזה אפשרי וכמה הוא יועיל לחברה בטווח הארוך. עם זאת, בעלי המניות דחו גם הצעה מוגבלת זו ברקע להתנגדויות מטוויטר עצמה.
השאלה לא מגיעה בחלל ריק; זה כמה שנים שנאבקת טוויטר, בעלת 328 מיליון משתמשים פעילים, עם לחץ גובר משוק ההון. החברה לא מצליחה למשוך אליה משתמשים חדשים בהיקפים שחזו לה ובהתאם, נתח ההכנסות שלה מפרסום נמוך משל מתחרותיה. ברבעון הראשון של 2017 הכניסה טוויטר כ-600 מיליון דולר, נפילה של 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. מדובר בנתון שמחוויר לעומת הכנסות של 8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של כמעט 50%. החברה, שסובלת בשנים האחרונות מלחץ שלילי במניה שנפלה ב-73% למחיר של 18.5 דולר לעומת שיא כל הזמנים של 69 דולר בינואר 2014.
וידאו חי כאפיק רווח אפשרי
בתוך כך, טוויטר הודיעה שגייסה את טוד ווילדר, בכיר לשעבר בבלומברג, כדי שיוביל את עסקי השידורים החיים שלה. ווידלר כיהן כראש מחלקת וידיאו בבלומברג ומנכ"ל חברת ESC, פלטפורמת משחקים מרובי משתתפים. טוויטר בוחנת להעמיק את עסקי השידורים החיים שלה כדרך נוספת למשוך משתמשים.
לאחרונה אף נחשף כי החברה תשתף פעולה עם בלומברג והשתיים יקימו ערוץ חדשות בשירותי סטרימינג. שיתוף פעולה שיכול אולי להסביר את הסיבה לבחור בווידלר להוביל את המחלקה בטוויטר, לאור היכרותו הקודמת עם סוכנות הידיעות. מדובר על גיוס אחד מתוך כמה שפרסמה טוויטר לאחרונה, במסגרתם בלטה חזרתו של ביז סטון - ממייסדי טוויטר - אחרי היעדרות של כשש שנים.