פייסבוק מרחיבה הפעילות בתחום הטלוויזיה: תשדר משחקים מליגת הבייסבול האמריקאית
הרשת החברתית תשדר משחק אחד בכל שבוע למשך 20 שבועות; הצפייה תהיה נגישה למשתמשי פייסבוק בארה"ב בלבד בדף הרשמי שמנהלת ליגת MLB
פייסבוק מנסה להשיג דריסת רגל בתחום הטלוויזיה. הרשת החברתית הגדולה בעולם רכשה את הזכויות לשדר את משחקי ליגת הבייסבול האמריקאית בשידור חי. פייסבוק תשדר משחק אחד בכל שבוע למשך 20 שבועות. הצפייה תהיה נגישה למשתמשי פייסבוק בארה"ב בלבד בדף הרשמי שמנהלת ליגת MLB ברשת החברתית. היקף העסקה לא נחשף.
- פייסבוק תשלם קנס של 110 מיליון יורו באיחוד האירופי
- רוצה להצטרף לקבוצת פייסבוק? בוא נראה אם תעבור את המבחן
- האם פייסבוק קרובה להפקת תוכניות טלוויזיה משלה?
מאז השיקה הרשת החברתית את שירותי פייסבוק Live היא מנסה להרחיב את השליטה שלה בתחום הטלוויזיה, באמצעות פיתוח אפליקציית סטרימינג, רכישת זכויות שידור לאירועים חיים, תכנים מותאמים לפלטפורמת הרשת החברתית ולאחרונה אף דווח כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם כמה רשתות טלוויזיה כדי להפיק תכני מקור.
המהלך האחרון נועד למשוך צופים שאין להם כבלים ולאפשר שירותים דומים ליוטיוב בפלטפורמה ומצטרף למהלך קודם של החברה שהחל לפני מעלה משנה. אז חתמה פייסבוק על הסכמים עם מו"לים שונים כמו באזפיד והניו יורק טיימס כדי שייצרו תכנים מוסרטים עבור הרשת, וזאת תמורת תשלום. המטרה של פייסבוק במקרה זה היתה להעשיר את הרשת בתוכן רב יותר כדי שתוכל לשלב מודעות ארוכות של כ-15 שניות. ההסכם הנוכחי עם ליגת הבייסבול יוצא דופן, מבחינת פייסבוק, בכך שהוא נועד למשוך צופים ללוח שידורים מוגדר - בשונה לרנדומליות הקיימת בתכנים של מפרסמים הנגישים לצפייה מאוחרת.
כיום כמעט כל הכנסות פייסבוק מגיעות מפרסום. ב-2016 אלו הסתכמו ב-27 מיליארד דולר, זינוק של 57% לעומת 2015. פייסבוק וגוגל חלשו יחדיו על חמישית מתקציב הפרסום העולמי לאותה שנה. עם הרחבת שירותיה גם לטלוויזיה מנסה פייסבוק לנגוס עוד יותר בהכנסות של חברות המדיה המסורתיות שבשנים האחרונות מושכות פחות ופחות מפרסמים.
פייסבוק היא לא חברת הטכנולוגיה הראשונה שחוברת לליגת ספורט גדולה בתקופה האחרונה. טוויטר חתמה על הסכם עם ליגת הנשים בכדורסל בארה"ב כדי לשדר את המשחקים דרך אפליקציית המסרים שלה ואמזון חתמה על הסכם עם ליגת הפוטבול האמריקאית לשידור חי של המשחקים.