האם פייסבוק קרובה להפקת תוכניות טלוויזיה משלה?
הרשת החברתית נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר רשתות טלוויזיה על מנת להפיק תכני מקור, אולם לא ברור עדיין אם מדובר בתוכניות מתוסרטות או בתשלום עבור תוכן אינטרנטי בדומה ליוטיוב
פייסבוק מעוניינת להרחיב את השליטה שלה בתחום הווידיאו ואף שוקלת כניסה לעולם הטלוויזיה. לפי דיווח של אתר Recod אמש (ד'), הרשת החברתית כבר נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר רשתות טלוויזיה על מנת להפיק תכני מקור. ריקי ואן וין, מייסד CollegeHumor בעבר וכיום ראש חטיבת הקריאטיב של פייסבוק, אישר חלק מהטענות בראיון לאתר "ביזנס אינסיידר"
- פייסבוק מפצלת את חטיבת המציאות המדומה שלה לשניים
- חברת סייבר ישראלית חשפה פרצה שמאפשרת לצותת לשיחות בפייסבוק מסנג'ר
- פייסבוק מגייסת: דרוש מבוגר אחראי לעריכת החדשות
לפי ואן וין, פייסבוק מעוניינת להשיג תכנים מקוריים, ואף מוכנה לשלם על מנת ליצור אותם. בין השאר, החברה מדברת על זכויות שידור של משחקי ספורט, שידורי לייב מאירועים אחרים וכן תכני מקור "מצולמים מראש" – אם כי לא ברור האם הכוונה לתכנים שמזכירים סדרות טלוויזיה, כמו מאמצי נטפליקס ואמזון בתחום תכני המקור או לתכנים שנוצרו במיוחד עבור הרשת, כגון תכני המקור ביוטיוב רד.
עבור כל מי שעוקב בדריכות אחרי הדיווחים סביב הרשת החברתית, לא מדובר בחדשות מפתיעות. במרץ נודע כי פייסבוק מנהלת מגעים עם ה-NFL לרכישת זכויות שידור של משחקי ספורט – בדומה להסכם של הרשת מול טוויטר. לפני כחודש התפרסמו דיווחים לפיהם פייסבוק מנסה לרכוש זכויות שידור חי של ליגות ספורט דיגיטלי. החברה גם משלמת סכומי עתק לחברות מדיה, כגון Vox ו"האפינגטון פוסט", שמוכנות לשדר וידיאו דרך האתר שלה. חלק מהחוזים האלו מוערכים ביותר ממיליון דולר מדי שנה, רק על זכויות השידור.
לפי ואן וין, פייסבוק מוכנה להשקיע כסף רב על מנת "להתניע" אקו-סיסטם שלם של שותפי תוכן. התכנים האלו יופיעו ב"מרכז וידיאו" חדש, שיופיע בגרסת הדפדפן ובאפליקציות הסלולר הרשמיות של פייסבוק. המקורות של Recode טוענים כי לפייסבוק אין כרגע תוכנית ברורה אילו תכנים היא מעוניינת ליצור.