גוגל היכתה התחזיות - ההכנסות מפרסום זינקו ב-19%; המניה קפצה ב-4.3% במסחר המאוחר
הרווח למניה ברבעון הראשון היה 7.73 דולרים, לעומת תחזיות ל-7.39 דולרים; ההכנסות זינקו ב-22% ל-24.8 מיליארד דולר, הצפי היה 24.22 מיליארד
אלפבית, החברה האם של גוגל, דיווחה הלילה (ה') לאחר סגירת המסחר בארה"ב על תוצאות הרבעון הראשון של 2017 - דו"חות המתפרסמים על רקע משבר הפרסומות ממנו סבלה במהלך החודשים האחרונים. מניית החברה זינקה ב-4.3% במסחר המאוחר.
- גוגל מפתחת טכנולוגיה לצילום תמונות מעולות גם בחושך
- בקרוב תוכלו גם אתם לנסוע במכונית האוטונומית של גוגל
- הארנק הדיגיטלי של גוגל יתחיל לתמוך בתשלום בפייפאל
הרווח למניה של אלפבית עמד על 7.73 דולר, לעומת 7.5 דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 7.39 בתחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-24.8 מיליארד דולר, עלייה של 22% לעומת 20.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון בשנה שעברה ותחזיות האנליסטים של 24.22 מיליארד דולר. גוגל אחראית על מעל ל-99% מהכנסות תאגיד אלפבית וסיימה את הרבעון עם סך הכל הכנסות בהיקף 24.5 מיליארד דולר, לעומת 20.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. למרות משבר הפרסומות, הכנסות גוגל מהתחום עמדו על 21.4 מיליארד דולר, עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות חברת האחזקות מעסקים שאינם עסקי הליבה הסתכמו ב-244 מיליון דולר, גם כן שיפור לעומת הרבעון הראשון ב-2016, אז עמדו על 166 מיליון דולר.
מדד ה-TAC (Traffic Acquisition Cost), עמד ברבעון החולף על 22% - הרעה לעומת ברבעון הראשון ב-2016 אז עמד על 21%. TAC הוא מהמדדים החשובים ביותר עבור גוגל כחברת מנוע חיפוש ותפקידו למדוד בפועל את שיעור ההכנסות מפרסום שמשולם על ידי גוגל לצד שלישי (למשל אתרים שמארחים פרסומות של גוגל).
מאז עברה החברה רה-ארגון לחברת אחזקות בראשה אלפבית בשנת 2015, היא מדווחת על שני תחומי פעילות עיקריים: גוגל ו-Other Bets (הימורים רחוקי טווח). גוגל היא הליבה הפיננסית של תאגיד אלפבית המכיל את מנוע החיפוש, ג'ימייל, יוטיוב, וחנות האפליקציות גוגל פליי, כמו גם חומרה, ענן ואפליקציות. כל אלו מהווים כאמור כ-99% מהכנסות החברה. הכנסות מפרסום היוו 86% מכלל הכנסותיה. ב- Other Bets נמצאים פרויקטים כמו חברות המחקר הרפואי ורלי וקאליסו, האינטרנט המהיר גוגל פייבר, נסט וגוגל קפיטל. ברבעון הקודם דיווחה אלפבית כי עיקר תשומת הלב שלה השנה תוקדש לתמיכה במומנטום בעסקי הפרסום המרכזיים של גוגל ובמקביל במקורות ההכנסה החדשים כמו גוגל פליי והטלפון החכם שהשיקה – הפיקסל.
בחודשים האחרונים סבלה גוגל ממשבר שהובילו מפרסמים גדולים כמו וריזון וג'ונסון אנד ג'ונסון. אלו קראו להפסיק לפרסם בגוגל בעקבות דיווחים שהפרסומות למוצריהם מוצגות לצד סרטונים שמקדמים תכני שנאה ותוכן גזעני. לפי הערכות, גוגל הפסידה מעל ל-750 מיליון דולר בהכנסות רק מהסרת סרטוני פרסומת ביוטיוב, לא כולל המודעות ברשת הפרסום שלה. גוגל טענה שרק אלפית מהפרסומות ביוטיוב הוצגה לצד סרטונים בעייתים, עם זאת החברה התנצלה בפומבי, שינתה את מדיניות הצמדת הפרסומות ושחררה כלים חדשים למפרסמים כדי למנוע מקרים אלו לחזור על עצמם. לא ניתן להבין מדו"חות החברה מה היתה ההשפעה המדויקת של אירועים אלו משום שגוגל לא מדווחת על עסקי יוטיוב בנפרד.
ב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית החברה ב-23% ומתחילת השנה עלתה המניה ב-13%.