גוגל: פרסומות לצד סרטונים גזעניים - סערה בכוס תה
משבר הפרסומות נתפס בגוגל כלא יותר מאשר מטרד. סמנכ"ל הפעילות העסקית שלה הסביר בראיון שזו "תמיד הייתה בעיה קטנה שמישהו החליט להקדיש לה קצת יותר תשומת לב לאחרונה"
- אובר תחוייב לחשוף מסמכים או לוותר על טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלה
- המאבק מתחמם: אפל, גוגל ואמזון מתעניינות בחטיבת השבבים של טושיבה
- חרם חברתי: המפרסמים נגד גוגל
"זו תמיד היתה בעיה קטנה, עם מספר מאוד מאוד מאוד קטן של פרסומות שהוצג לצד סרטונים שאינם 'ידידותיים למותגים'", אמר סמנכ"ל הפעילות העסקית של גוגל, פיליפ שינדלר, לאתר ריקוד. "אבל בשבועות האחרונים, מישהו החליט להקדיש קצת יותר תשומת לב לבעיה".
לפי גוגל, רק אלפית מהפרסומות ביוטיוב הוצגה לצד סרטונים בעייתים. לדברי שינדלר, מאז פרוץ הסערה האלגוריתמים של יוטיוב מזהים פי 5 יותר סרטונים כאלו ושזמן התגובה השתפר משמעותית גם הוא. "המספר צריך להיות קטן יותר", הוא הוסיף. "זו האחריות שלנו להקטין אותו. אבל זו בעיה שקיימת הרבה זמן, בכל התעשייה, גם המסורתית".
שינדלר הוסיף שהשינוי הגדול ביותר ביחס לבעיה הוא תשומת הלב הציבורית שהיא מקבלת. "שינוי שני הוא שהבעיה הפכה ליותר רבת-פנים. זה קל יחסית לחסום תוכן 'שנאה' ברור – מילים מסוימות שברור מה הכוונה שלהן. יש היום הרבה יותר גוונים של אפור. למשל ה-N-Word (כינוי מקובל בקרב אמריקאים למילה Nigger, שנחשבת לכינוי גנאי חריף מאוד בארה"ב - ע"כ). אם נחסום רק סרטונים שהם אנשים מדברים על הקהילה השחורה עם ה-N-Word, נתח משמעותי מזה יהיו קליפים של ראפ. כנראה שנחסום גם הרבה סרטונים של פעילים למען זכויות שחורים. אבל ברור שאתה רוצה להוריד סרטון שבו מישהו אומר 'אנחנו שונאים את כל ה-N-Words'".