עכשיו זה רשמי: גט רוכשת את אפליקציית הנסיעות ג'ונו ב-200 מיליון דולר
ג'ונו היא אפליקציית הסעות שהחלה לפעול בניו יורק ביוני האחרון; מייסד גט, שחר (דייב) ויסר, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו נהיה שניים לאובר ומעל ליפט - וזה צעד גדול מאוד"
אפליקציית המוניות הישראלית גט רוכשת את חברת ג'ונו שהוקמה על ידי טלמון מרקו - ב-200 מיליון דולר. בעקבות הרכישה ייהפכו שתי החברות לאחת השחקניות המובילות בשוק האמריקאי בתחום אפליקציות ההסעות. אתמול פורסם כי שתי החברות מקיימות מו"מ.
ג'ונו היא אפליקציית נסיעות שהחלה לפעול בניו יורק ביוני האחרון, ומתחרה באובר, ליפט ואחרות. עד היום גייסה, לפי ההערכות, מעל ל-30 מיליון דולר.
הרכישה תחזק משמעותית את מיצובה של גט בניו יורק ותסייע לה להתמודד בהצלחה עם אובר, ליפט וחברת ויה הישראלית המפעילה שירותי מוניות שירות בעיר.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר מייסד גט, שחר (דייב) וייסר, כי שתי החברות הופכות להיות המפעיל השני הגדול בניו יורק. "אנחנו נהיה שניים לאובר ומעל ליפט וזה צעד גדול מאוד. ליפט בנויה על להיות שנייה לאובר ואנחנו עוקפים אותה. אנחנו בקצב הגדילה הכי מהיר בניו יורק". הוא אישר שסכום הרכישה הוא 200 מיליון דולר. ל"כלכליסט" נודע כי העסקה בנויה משילוב של מניות ומזומן.
"יש לנו מעל ל-25 אלף רכבים משותפים לשתי החברות רק בניו יורק. לנו יש קרוב ל-150 אלף ברמה הגלובלית. עם אופרציה ב-100 ערים באירופה וישראל. עד עכשיו היינו מספר אחת באירופה, ואנו מנסים לבנות את המפעיל השני בגודלו בארה"ב", אמר וייסר. "פולקסווגן אישרו את ההסכם ותומכים בה ומאוד מרוצים מהשותף החדש שיש לנו".
את ג'ונו הקים הצוות המייסד של אפליקציית הצ'ט הישראלית־קפריסאית וייבר - מרקו, סאני מרואלי, עופר סמוכה ואיגור מגזיניק. החברה מחזיקה מרכזי פיתוח בבלארוס ובישראל, ושם נמצא רוב צוות הפיתוח. בעקבות הרכישה יצטרף הצוות המייסד של ג'ונו, לגט; הוא יישאר בניו יורק וינהל את הפעילות המשולבת של שתי החברות בארה"ב. בכוונת החברה להתפרס מעבר לניו יורק.
בין המשקיעים בג'ונו ניתן לציין את משה חוגג מקרן סינגיולריטים, אשר השקיע בה בשלב הסיד; זהו האקזיט הראשון לקרן השנייה של החברה.
מרקו רושם בכך אקזיט שני בתוך כשלוש שנים - לאחר שב-2014 מכר את וייבר לחברת רקוטן בכ-800 מיליון דולר. הפעם מכר את ג'ונו זמן קצר לאחר שהקים אותה ובסכום גבוה משמעותית מסך ההשקעות בה.
בראיון שנתן בעבר ל"כלכליסט" אמר מרקו כי שוק אפליקציית ההסעות אמנם עמוס, אך יש מקום לחברה כמו שלו: "דמיין לעצמך חברה עם מאות אלפי עובדים שבה כולם שונאים את ההנהלה, אבל עובדים שם מחוסר ברירה. עכשיו דמיין שיש חברה חדשה שהיא הרבה יותר טובה לעובדים. האם היא תצליח לגייס אותם אליה?".