נגמרה החגיגה: ספוטיפיי לא תאפשר גישה לאלבומים חדשים בחינם
אפליקציית הסטרימינג תגביל את הגישה לאלבומים חדשים למנויי פרימיום בלבד בשבועיים הראשונים. עם זאת, היא עדיין תאפשר גישה לסינגלים ולשירים מסויימים
- ספוטיפיי ואפל מיוזיק הצילו את תעשיית המוזיקה ב-2016
- ווייז וספוטיפיי יאפשרו להשתמש באפליקציות שלהן לניווט ולשמיעת מוזיקה
- פנדורה משיקה שירות הזרמת מוזיקה שיתחרה בספוטיפיי, אפל מיוזיק, טיידל ודומיהן
יוניברסל מיוזיק (Universal Music) היא אחת מחברות ההפקה הגדולות בארה"ב ובית לאמנים רבים כמו מיילי סיורס, קייטי פרי, הקיור, טיילור סויפט ואמינם. לספוטיפיי השוודית 100 מיליון משתמשים במסלול מבוסס מודעות, 50 מיליון מהם משתמשי פרימיום שמשלמים כ-10 דולר בחודש. הסכם זה סולל את הדרך להסכמים דומים עם שתי ענקיות המוזיקה סוני וורנר מיוזיק.
המנויים הרגילים יוכלו ליהנות מסינגלים שונים הקשורים לאלבומים החדשים, אך גישה מלאה תמנע מהם לשבועיים. מנכ"ל ויו"ר ספוטיפיי דניאל אק מסר בהודעה כי ההסכם בין החברות מבוסס על "אהבה משותפת למוזיקה. אנחנו מבינים כי אי אפשר להפיץ את כל האלבומים באותו האופן ועבדנו עם יוניברסל מיוזיק כדי לבנות מדיניות הפצה חדשה וגמישה".
ספוטיפיי היתה ידועה כמי שלא מוכנה להגביל שמיעה של אלבומים למנויי פרמיום בלבד. גישה זו אף הביאה לסכסוך מתוקשר עם אמנית הפופ טיילור סוויפט. לפני כשנתיים וחצי הסירה הזמרת את כל האלבומים שלה מספוטיפיי כמחאה על התמלוגים הנמוכים אותם היא מקבלת משירות הסטרימיניג עבור האלבומים שלה.
המתחרה העיקרית של ספוטיפיי היא אפל עם שירות אפל מיוזיק. אפל, בשונה מספוטיפיי, לא מציעה שום שירות בחינם להוציא תקופת ניסיון קצרה ללא עלות. הערכות הן כי הגבלת האלבומים נועדה להגדיל את בסיס המנויים בתשלום של ספוטיפיי שפעילה ב-60 מדינות ולשפר את סיכוייה לצאת להנפקה ראשונית מוצלחת במהלך 2018.