מתמודדת עם עולם גווע: הוליווד תציע סרטים חדשים בסטרימינג
שירות הפרימיום יוצע 30 יום בלבד אחרי הקרנות הבכורה של הסרטים ויהיה בעלות של כ-30 דולר. המהלך נועד לעמוד בתחרות שמציבות נטפליקס ואמזון עם תכני המקור שהן משדרות לערוצים שלהן
- פנדורה משיקה שירות הזרמת מוזיקה שיתחרה בספוטיפיי, אפל מיוזיק, טיידל ודומיהן
- הפרמיירליג מנצחת את הסטרימינג בבית המשפט, בספרד מעבירים שידורים בפייסבוק
- פייסבוק מגבירה את הווליום: סרטוני וידיאו ינוגנו אוטומטית עם סאונד
שש חברות מהגדולות בתעשייה האמריקאיות מנהלות מגעים מתקדמים עם בעלי בתי קולנוע, חברות הפצה וערוצי טלוויזיה וסטרימינג שמציעים שירותי VOD. המשא ומתן הסימולטני נועד למנוע התנגדות של בעלי בתי הקולנוע שעלולים להפסיד הכנסות מהשירות החדש.
הסיבה להבאת סרטים מוקדם יותר לצפייה ביתית נועד לפצות על התכווצות תחום הבידור הביתי. מכירות DVD נפלו ב-10% במהלך 2016 להיקף 5.5 מיליארד דולר. זאת בעוד שהתחום עצמו צמח ב-1.5%. הפער הוא בהתחזקות שירותי הסטרימינג שמציעות חברות כמו נטפליקס ואמזון שלפעמים כלל לא משחררות את הסרטים שלהן לבתי הקולנוע. לתוך תחום זה, רוצות חברות ההפקה לחדור, גם אם באיחור.
אף שככל הנראה קיים קונצנזוס יחסי בין שש חברות ההפקה על צורך במהלך כזה, הסכום שיגבה מהצופים והמועד שבו ישוחרר הסרט לצפייה ביתית טרם הוסכמו. לפי חשיפה של מגזין הבידור האמריקאי וראייטי, דיסני היא חברת ההפקות הגדולה היחידה שמתנגדת כרגע למהלך, זאת בעוד שפוקס וורנר דוחפות באגרסיביות להשגת הסכם מהר ככל הניתן.
זה כמה חודשים שיו"ר האחים וורנר קווין טסוג'יהארה מתבטא בנושא בפומבי. בפברואר האחרון הוא אמר בשיחה עם אנליסטים כי "וורנר פועלת באינטנסיביות עם בתי הקולנוע כדי להשיק שירות פרימיום VOD שיעזור להתמודד עם שוק מאוד קשוח. להביא סרטים חדשים לצופים בבית מהווה הזדמנות גדולה".
עד היום תקופת ההמתנה לסרטים חדשים עמדה על כ-90 יום, זאת כדי לאפשר לבתי הקולנוע זמן בלעדיות מספק לייצר רווח. כדי לכסות את ההפסד הצפוי של בתי הקולנוע, יחלקו ככל הנראה חברות ההפקה בין אחוזים מהרווחים שיניבו שירותי ה-VOD לבתי הקולנוע.