הקולקציה של גוגל: תחבור ל-H&M כדי לעצב שמלות על פי הפרופיל המקוון
ענקית החיפוש רותמת את המידע שהיא אוספת על משתמשים כדי להציע בגדים בעיצוב אישי. אפליקציית אנדרואיד תעקוב אחר המשתמשת ותאסוף מידע על מיקום, מזג אוויר ואירועים כדי ליצור עבורה שמלה בעלות של 99 דולר
גוגל תמיד הייתה ידועה במדיניות השימוש הליברלית שלה במידע של משתמשיה, אבל הפעם היא עוטפת את איסוף המידע באריזה אופנתית: ענקית האינטרנט הודיעה על שיתוף פעולה עם בית האופנה הדיגיטלי של H&M, איריבל, על מנת לעצב "שמלת דאטה". בדיווח שפורסם ב-The Verge אתמול (ב') הוסבר שהשמלה תעוצב על בסיס מידע אישי של הלובש.
- בית המשפט הכריע: גוגל חייבת למסור מידע לקוחות שמאוחסן מחוץ לארה"ב
- גוגל מכרה את חטיבת הלוויינים שלה בתמורה לאחוזים בחברה הרוכשת
- גאפ תציע ללקוחותיה חדרי מדידה וירטואליים בשיתוף פעולה עם גוגל
עם זאת, לא ברור עדיין כיצד ניתן לתרגם עיצובית מידע אישי. האם מדובר בהתאמה של העיצוב הוויזואלי של הבד, הגזרה או אולי הקודים החברתיים והדתיים?כך או כך, אפשר לדמיין ששמלה שתעוצב למשתמשת שוודית, למשל, תכלול בדים עבים וצבעים כהים על מנת שתתאים למזג האוויר הקר במדינה, בדוגמה קלאסית לאשת עסקים ועיצוב פרוע יותר לאשת חיי לילה.
האפליקציה של גוגל משתמשת בטכנולוגיה שהחברה מכנה awarness api, שמאפשרת להשתמש במידע שזורם מכל החיישנים במכשיר עליו היא מותקנת. מדובר על גישה די מסיבית לכמה סוגים של מידע, ברמת הזיהוי של אופי המעבר ממקום למקום, הליכה או נסיעה, זיהוי של התקני בלוטות' בחנויות ובתי עסק וכו'.
המידע שייאסף דרך האפליקציה כולל בנייה של פרופיל מפורט מאוד, שמהווה עליית מדרגה אפילו עבור גוגל. השמלה תעלה כ-99 דולר דרך האפליקציה, אך לא ברור עדיין מה יעלה בגורל של המידע שנאסף, וכפי שמראה הניסיון - לפעמים הפיתוי להשתמש בו עשוי להיות גדול מדי עבור חברה שעושה חלק מעסקיה מממכר מידע למפרסמים.