$
חדשות טכנולוגיה

אובר שכרה בכיר לשעבר בנאס"א שייפתח עבורה מכונית מעופפת

מארק מור שפרסם ספר על כלי טייס מונעים חשמליים ועבד עם מייסד גוגל לארי פייג' מצטרף לחטיבת Elevate של אובר כדי לפתח עבורה מוניות מבוססות רחפנים

רפאל קאהאן 19:1706.02.17

אובר שכרה מהנדס לשעבר בנאס"א על מנת שיפתח עבורה "מכונית" מעופפת. על פי הדיווח של סוכנות בלומברג מהיום (ב'), המהנדס, מארק מור, פרסם ב-2010 ספר לבן בו הוא מניח את הבסיס להיתכנותם של כלי טיס מונעים בחשמל, שיכולים להמריא ולנחות אנכית כמו הליקופטרים אבל עם הרבה פחות רעש.

 

הרעיון של מור שרחפנים ישמשו כתחליף למכוניות בנסיעה יומיומית. סיקרן גם את לארי פייג', מייסד גוגל, שקרא את הספר בזמנו, ובשנה שעברה מימן שני סטארט-אפים שעוסקים בתחום הזה בדיוק - Zee Aero ו-Kitty Hawk.

 

כך אמורות להראות תחנות התעופה של Elevate כך אמורות להראות תחנות התעופה של Elevate צילום: uber

 

בתפקידו החדש בחטיבת Elevate של אובר, מור צפוי לנהל את תחום ההנדסה. הוא הסביר שאין חברה שנמצאת בעמדת פתיחה טובה כמו אובר על מנת להוביל את התחום. אבל אובר לא רוצה לייצר מכוניות מעופפות. היא מעוניינת קודם כל להציע תשתית הנדסית שתפתור סדרה של בעיות שעולות מתוך המעבר לשימוש בכלי רכב מעופפים.

 

היתרון של אובר במקרה הזה הוא דווקא במודל העסקי של החברה. היא כבר החלה בניסויים שכוללים שימוש במוניות אוטונומיות, וכלי רכב מעופף שיפעל באותה המתכונת עשוי להשלים או להוות תוספת לתחום התחבורה העתידית. "אם אין לך מודל עסקי שהגיוני כלכלית, אז כל התוכניות האלה הן לא יותר משעשוע הייטקיסטי", הוסיף מור.

 

החזון של אובר עשוי לקסום בעיקר לחובבי מדע בידיוני. הוא מתבסס על תחנות תעופה ברחבי שכונות המגורים, הפרברים והערים. תסריט שימוש קלאסי יכלול נסיעה באובר עד לתחנה, עלייה על המונית המעופפת וטיסה לתחנת התעופה הקרובה ליעד של הנוסע. משם הוא יוכל או להמשיך עם אובר מקומי או בדרך אחרת.

 

המוניות המעופפות לא אמורות להטיס נוסעים למרחק של יותר מ-75 עד 150 קילומטר, מה שיסייע בצריכת החשמל. בנוסף, מור מאמין שהן עדיין יזדקקו למפעיל אנושי, לפחות בעתיד הנראה לעין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x